سریال آموزش تولید محتوای موفق در اینستاگرام (قسمت 2)

تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چیکار باید انجام بدیم؟ از کجا شروع کنیم؟ چطور مهارت تولید محتوا رو به دست بیاریم و استاد بشیم؟ اگه کنجکاو هستید که بدونید پاسخ این سوال ها چیه پس بهتون پیشنهاد می کنم حتما تا انتهای قسمت دوم مقاله آموزش تولید محتوا در اینستاگرام همراه ما باشید.

 

تمرین هایی برای تقویت عضلات مغز

 

 

خب در قسمت دوم از سلسله مقالات آموزش تولید محتوا در اینستاگرام قراره راجع به تمرین هایی صحبت کنیم که با استفاده از اونها شما می تونید عضلات تولیدمحتوا مغزتون رو تقویت کنید.

 

چرا باید تمرین کنیم؟

 

اگه شما واقعا می خواید در اینستاگرام و یا هر پلتفرم دیگه ای موفق بشید چاره ای جز یادگیری مهارت تولید محتوا ندارید، و برای یادگیری تولید محتوا حتما باید تمرین کنید و تمرین کنید و تمرین کنید تا در این مهارت به سطح قابل قبولی برسید. به دلیل اینکه مهارت تولید محتوا دقیقا مثل مهارت شنا و یا مهارت آشپزی نیاز به تمرین داره و همونطور که هیچ فردی نمیتونه با مطالعه کتاب های شنا شناگر ماهری بشه و همچنین هیچ فردی هم نمی تونه با مطالعه کتاب های آشپزی یه آشپز حرفه ای بشه و غذای خوشمزه بپزه؛ برای تولید محتوا هم هیچ فردی نمی تونه بدون تمرین کردن و صرفا با مطالعه چند کتاب و مقاله؛ محتواهای خوبی رو تولید کنه. بنابراین از شما می خوام که در ادامه تمرین هایی که خدمتتون می گم رو جدی بگیرید و سعی کنید که اونهارو مو به مو اجرا کنید.

 

 

پنج تمرین معجزه آسا برای تولید سریع محتوا در اینستاگرام

 

 

تمرین شماره 1: ساخت چک لیست ایده و موضوع

 

 

خب اگه یادتون باشه ما در قسمت اول راجع به پنج مرحله حیاتی شروع تولید محتوا صحبت کردیم و الان وقتشه که اولین تمرین رو شروع کنیم. اولین کاری که باید انجام بدید اینه که از امروز ایده ها و موضوعاتی که می خواهید راجع بهشون تولید محتوا کنید رو به صورت یه لیست روی کاغذ یا نرم افزار to do  ذخیره می کنید. این ایده ها و موضوعات ممکنه حین گشتن در اینستاگرام یا هنگام صحبت با یک دوست یا هنگام بودن در تاکسی و مترو یا در هر زمان و شرایطی به ذهنتون برسه! تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بلافاصله این موضوعات و ایده هارو به لیست خودتون اضافه کنید. مثلا خود من تموم ایده هایی که می خوام ازشون پست یا استوری یا حتی محتوا برای کانال ایتا بسازم رو در داخل موبایلم به صورت لیست ذخیره می کنم تا در هنگام تولید محتوا ایده و موضوع کم نداشته باشم.

 

 

تمرین شماره 2: جمع آوری عکس و فیلم

 

 

در تمرین دوم شما باید تا جایی که می تونید فیلم و عکس مرتبط با کارتون جمع آوری کنید.  همونطور که می دونید اینستاگرام یه پلتفرم بصری هست. یعنی اکثر آدم ها وارد اینستاگرام میشن که بتونن فیلم و عکس تماشا کنند؛ بنابراین شما باید در پیج خودتون محتواهای بصری جذابی منتشر کنید که هم مخاطب پسند باشه و هم اونهارو به سمت معرفی پیج شما به دیگران و حتی خرید از شما ترغیب کنه.

 

و یکی از تمرین هایی که باید همیشه در حال انجام اون باشید اینه که در هر ساعت از روز و در هر جایی که هستید از کارتون یا موضوعی که در اون زمینه دارید فعالیت می کنید عکس هایی رو تهیه کنید. یا حداقل سوژه های مرتبطی که می بینید رو با دوربین موبایلتون ثبت کنید تا بعدها بتونید از این سوژه ها یه محتوای خوب برای پست یا استوری ها تون استفاده کنید.

 

همچنین بهتون پیشنهاد می کنم که یه کانال اختصاصی در تلگرام یا ایتا راه اندازی کنید و در طول روز هر کلیپ جالب یا عکسی که به نوعی مرتبط با کارتون هست رو اونجا ذخیره کنید تا بعد ها بتونید برای تولید محتوا از اونها هم استفاده کنید.

 

تمرین شماره 3: استفاده از الگو 1.قلاب 2.چی؟ 3.چرا؟ 4.چطور؟ 5.خب

 

تمرین سوم اینه که شما برای سرعتتون در تولید محتوا افزایش پیدا کنه باید سراغ تولید محتوا با استفاده از  الگوها برید. و یکی از بهترین الگو هایی که می تونید از اون برای تولید محتوا استفاده کنید استفاده از الگوی 5 مرحله ای قلاب؛ چی؟ چرا؟ چطور؟ خب هست که شما می تونید باهاش کلی استوری و پست جالب تولید کنید. مثلا ما در پیج مدیرپولساز و همچنین در پادکست هایی که در سایت ها و پلتفرم ایتا منتشر می کنیم؛ اکثرا از این الگو استفاده می کنیم که به شدت بازخوردهای مثبتی گرفتیم.

 

برای مثال قبل از انتشار یک استوری روی یه برگه ی کاغذ این الگوی 5 مرحله ای رو می نویسیم و سپس از لیست ایده ها و موضوع هایی که در تمرین یک جمع آوری کردیم یه موضوع رو رو به روی عبارت ” چی؟ ” می نویسیم. و بعد از اینکه این مرحله تکمیل شد به سراغ پر کردن چهار بخش دیگه می ریم. مثلا فرض کنید که ما تصمیم داریم راجع به موضوع به اشتراک گذاری تجربه های خودمون در اینستاگرام یه استوری منتشر کنیم. مراحل زیرو به این صورت پر می کنیم.

 

ابتدا بخش قلاب رو با یه سوال در استوری شروع می کنیم تا بتونیم مقداری تعامل و درگیری با مخاطب ایجاد کنیم.

 

قلاب: دوست داری کدوم رو باهات به اشتراک بذارم؟ تجربه هامرو / مشکلاتم رو

 

در بخش چی که همون موضوع اصلی رو نوشتیم و در استوری دوم خودمون به اون اشاره می کنیم.

 

چی: امروز می خوام تجربه های خودم رو از دفتر 365 روز باهاتون به اشتراک بذارم.

 

در بخش چرا راجع فواید و مزایایی که در نظر داریم توضیحاتی رو می تونیم بنویسیم یا اینکه اون موضوعی که انتخاب  کردیم چه مضراتی می تونه برای مخاطب داشته باشه مطالبی رو می نویسیم.

 

چرا: چون تجربه رو تجربه کردن خطاست! / چون شما برام ارزشمندید و می خوام تجربه هام رو با شما به اشتراک بذارم.

 

در بخش چطور هم سراغ ارائه راهکار یا پیشنهاد فروشی که داریم می ریم و این بخش رو با یه دعوت به اقدام جمع و جورش می کنیم.

 

چطور؟ می خواهم هر روز یه تجربه رو بهتون بگم؛ دوست دارید به صورت پست باشه یا استوری؟

 

در بخش خب هم از مخاطب می خوایم که یه کاری رو انجام بده؛ حالا اون کار می تونه ارسال پیام به ما باشه، یا خرید محصول باشه یا هر موضوعی که شما مد نظرتون هست.

 

خب: بعد از دریافت نظرات شما جمع بندی می کنم و نتیجه رو با شما به اشتراک می ذارم.

 

تمرین شماره 4: چک لیست تولید محتوا پست

 

در گام چهارم بهتون پیشنهاد می کنم به عنوان تمرین؛ یه چک لیست از کارهایی که می خواید حین ساختن پست به ترتیب انجام بدید رو آماده کنید تا هر بار که تصمیم به تولید محتوا گرفتید دقیقا براساس اون پیش برید؛ یعنی گام به گام از روی اون چک لیست اقدامات لازم رو مشاهده کنید و سپس تا نهایی شدن محتوا براساس آن جلو برید.

 

تمرین شماره 5: چک لیست تولید محتوا استوری

 

برای استوری گذاشتن هم دقیقا مانند تولید پست بهتون پیشنهاد می کنم که یه چک لیست درست کنید و براساس اون چک لیست مراحل گذاشتن استوری خودتون رو بررسی کنید و پیش ببرید. شاید در شروع کار بنظرتون انجام این تمرین کمی سخت و گنگ بنظر بیاد ولی اگه با این فرمول پیش برید در نهایت متوجه می شید که در آینده چقدر کارتون سیستمی و اتوماتیک شده و شما با انجام این تمرین ها چقدر سرعت عمل بالایی در تولید محتوا پیدا کردید. برای مثال در تصویر پایین شما می تونید بخشی از چک لیستی که ما برای تولید استوری استفاده می کنیم رو مشاهده کنید.

 

 

چک لیست استوری اینستاگرام

 

خب حالا چه کنیم؟

در این مقاله پنج تمرین معجزه آسا برای تولید محتوا در اینستاگرام رو به شما پیشنهاد کردیم؛ تمرین هایی که خودمون بارها اونهارو انجام دادیم و ازشون نتایج علی گرفتیم و شما هم فقط با انجام اونها می تونید معجزه اش رو در کارتون ببینید. بنابراین بهتون پیشنهاد می کنم همین الان اگر آب دستتونه یه قلپ ازش بخورید و برید این تمرین هایی که در این مقاله بهتون گفتم رو انجام بدید؛ که قطعا انجام این تمرین ها می تونه تاثیر شگرفی در پیشرفت کارتون داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد