سریال آموزش تولید محتوای موفق در اینستاگرام (قسمت 1)

تولیدمحتوا در اینستاگرام

آیا دوست دارید با کمترین هزینه بیشتر مخاطب رو داشته باشید؟ و آیا دوست دارید با کمک اینستاگرام درآمد و فروش بیشتری کسب کنید؟ اگه پاسخ شما به هر کدوم از این سوال ها مثبته؛ پس اولین چیزی که باید سراغش برید یادگیری تولیدمحتوا در اینستاگرام هست.

منظور از تولید محتوا چیه؟

 

تولیدمحتوا کلید موفقیت در شبکه های اجتماعی است. البته منظور از تولید محتوا فقط پست و استوری گذاشتن در اینستاگرام نیست. بلکه منظور ارائه ی یک سری محتوای با ارزش با هدف برطرف کردن نیازی خاص از  مخاطب هست که در نهایت منجر به کسب سود برای مشتری و همچنین صاحب کسب و کار بشه.

 امروزه اکثر آدم ها به بهانه مصرف محتواهای متفاوت وارد شبکه های اجتماعی میشن تا متناسب با سلیقه و دغدغه های خودشون؛ محتوایی رو مصرف کنند که بتونه نیازی رو از اونها برطرف کنه. مثلا اگه فردی علاقه به حوزه مد و استایل داشته باشه در طول روز ممکنه بارها سراغ پیج هایی که در حوزه مد و فشن کار می کنن بره تا از آخرین اطلاعات این حوزه با خبر بشه و به نوعی به روح خودش خوراک بده.

چرا کسب و کارها باید سراغ تولید محتوا برن؟

 

کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتونن جایگاه مناسبی رو پیش مشتریان خودشون داشته باشند و از طرفی بتونن میزان درآمد و تعداد فروش خودشون رو افزایش بدن؛ مجبورند در زمینه تولید محتوا هر روز اطلاعات زیادی رو بررسی و مطالعه کنند تا با یادگیری جدیدترین تکنیک ها و ترفندهای تولید محتوا بتونند کسب و کار خودشون رو رشد بدن و به نتایجی که مد نظرشون هست برسن. برخی از نتایجی که کسب و کارها با تولید محتوا می تونند کسب کنند عبارته از:

  • برقراری اولین ارتباط و ترغیب مخاطب
  • جلب اعتماد مخاطب هدف
  • افزایش فروش و درآمد
  • شناخت بیشتر مخاطب از برند

پنج مرحله حیاتی برای شروع تولیدمحتوای ارزشمند در اینستاگرام

 

هر کسب و کار برای اینکه بتونه محتواهای خوب و اثر بخشی رو تولید کنه باید گام به گام سراغ مراحل زیر بره و تک تک این مراحل رو طی کنه تا در نهایت خروجی محتوایی که در اینستاگرام می خواد به مخاطب هاش ارائه بده؛ یه محتوای با ارزش و موثر باشه. این مراحل عبارتند از:

 

1. هدف تون رو مشخص کنید

 

متاسفانه خیلی از کسب و کارها صرفا به دلیل اینکه رقیب اونها در اینستاگرام حضور داره وارد این شبکه ی اجتماعی میشن و وقتی از اونها دلیل حضورشون رو می پرسی هیچ هدف مشخص و برنامه ی از قبل تعیین شده ای ندارن؛ در حالی که شما زمانی می تونی در اینستاگرام محتوای خوب و ارزشمندی تولید کنی که ابتدا هدف خودت یا کسب و کارت رو دقیقا مشخص کرده باشی.

مثلا چند وقت پیش یکی از تاجرهای بزرگ حوزه فرش که پیج شخصی او در اینستاگرام بیش از 200 هزار مخاطب فعال داره می گفت که من هرگز تبلیغات فروشگاه فرشی که داریم رو در صفحه ی شخصی خودم نمی ذارم. چون هدف من در صفحه ی شخصی ام برندسازی شخصی است نه تبلیغ و فروش محصولاتی که دارم. به همین دلیل برای فروشگاه فرش پیج جداگانه ای راه اندازی کرده ایم و با هدف تبلیغ و فروش محصولات در اون پیج تبلیغات و معرفی محصول انجام می دیم.

2.مخاطب تون رو در نظر بگیرید

 

 

بعد از مشخص کردن هدف باید سراغ انتخاب و شناخت مخاطب برید. همانطور که می دونید در اینستاگرام بیش از 50 میلیون مخاطب ایرانی حضور داره که هر کدوم سلیقه و انتخاب های متفاوتی دارند. مثلا یه تاجر فرش اگه هدفش برندسازی شخصی باشه می تونه عموم آدم هارو به عنوان مخاطب های خودش در نظر بگیره؛ اما اگه همون تاجر فرش هدفش از حضور در اینستاگرام گسترش کارش و تجارت به استان ها و حتی کشورهای دیگه باشه در این صورت باید مخاطب های خودش رو تاجرهای فعال در حوزه فرش در نظر بگیره تا بتونه با کمک تولید محتوا اونها رو متقاعد کنه که چطور با خرید فرش از این تاجر می تونند منافع خوبی رو بدست بیارن و همچین خود این تاجر هم به هدفش که گسترش کارش هست دست پیدا کنه. بنابراین خیلی مهمه که شما به عنوان کسی که تصمیم داره در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور جدی داشته باشه و محتوای ارزشمند تولید کنه دقیقا مخاطب خودش رو بشناسه و با دغدغه و نیازهای اونها به خوبی آشنا باشه.

3. چه محتواهایی می خواید تولید کنید

 

 

بعد از مشخص کردن هدف و مخاطب باید سراغ انتخاب موضوع محتوا برید؛ مثلا اگه شما اون تاجر فرش باشید که با هدف برندسازی شخصی می خواست در اینستاگرام فعالیت کنه؛ آیا تصمیم می گرفتید موضوع های محتواهای خودتون رو با هدف آموزش دادن به مخاطب ها پیش ببرید و خودتون رو در زمینه ی اینکه فردی پخته و با تجربه هستید به مخاطب ها نشون بدید یا اینکه انتخاب می کردید موضوع محتواهای خودتون رو با هدف سرگرم  کردن مخاطب ها پیش ببرید؛ یعنی به مخاطب ها نشون بدید که به عنوان یه تاجر بزرگ چه تفریح هایی رو انجام می دید؛ به کجاها سفر می کنید؛ چه امکاناتی دارید و غیره. همچنین شما می تونید موضوع های احساسی رو هم به عنوان یکی دیگر از شاخص های مدل های محتوای خودتون در نظر بگیرید؛ یعنی نشون بدید به عنوان یه تاجر چه کارهای خیری رو در حال انجامش هستید؛ ارتباطتتون با کارمندها و پرسنل و روحیه دادن به اونها چطور و غیره.

 

پس به شما هم پیشنهاد می کنم یکی از این سه مدل رو به عنوان انتخاب موضوع و نوع محتواتون در نظر بگیرید:

  • محتواهای آموزشی
  • محتواهای سرگرم کننده
  • محتواهای احساسی

 

4. برنامه ریزی کنید

 

 

برای برنامه ریزی کافیه یه کاغذ بردارید و 7 روز آینده رو در آن مشخص کنید؛ سپس برنامه ریزی کنید که تصمیم دارید متناسب با هدف و مخاطبی که در نظر گرفتید چه محتوایی رو می خواید برای پست و استوری های خودتون تولید کنید. شاید بعد از نوشتن روزهای هفته بر روی کاغذ هیچ ایده ای به ذهنتون نرسه؛ اما در ادامه متوجه خواهید شد که همین برنامه ریزی که در ابتدای کار برای تولید محتوا انجام داید چطور می تونه به رشد و یادگیری شما کمک کنه و به شما انگیزه بده تا برای یادگیری بیشتر و پیدا کردن ایده های جذاب تر اقدام کنید. پس پیشنهاد می کنم حتما مرحله برنامه ریزی رو هم انجام بدید.

 

 

5. تولید محتوارو شروع کنید

 

 

یادآوری: قبل از شروع به هدف خود از تولید محتوا توجه کنید. قراره چه کمکی به مخاطب کنید؟ دانستن هدف و شناخت مخاطب یعنی مشخص شدن مسیر محتوا.

 

برای شروع تولید محتوا پیشنهاد می کنم موضوعی که تصمیم دارید راجع به آن محتوا تولید کنید رو در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری راجع به اون کسب کنید؛ سپس کافیه متناسب با اطلاعاتی که به دست آوردید و با هر سطح مهارتی که دارید یه محتوای جدید در قالب پست یا استوری یا ریلز تولید کنید.

 

البته نیاز نیست فعلا نگران عالی بودن محتوایی که در شروع کارتون تولید می کنید باشید؛ چون در ادامه این مقالات ما تمرین ها و توضیحات بیشتری رو برای بالا بردن مهارت های شما در زمینه تولید محتوا ارائه می دیم که با استفاده از اونها می تونید کیفیت محتواهای خودتون رو چندین برابر بیشتر کنید.

خب حالا چه کنیم؟

در این مقاله نکاتی راجع به تولید محتوا در اینستاگرام گفتیم وشمارو با مراحل شروع تولیدمحتوا در اینستاگرام آشنا کردیم. امیدوارم همین الان که این مقاله رو مطالعه می کنید تصمیم بگیرید تا هدف دقیقی رو برای شروع فعالیت های خودتون مشخص کنید و همچنین مخاطب های مشخصی رو برای کسب و کار خودتون در نظر بگیرید و سپس سراغ انتخاب موضوع و شروع تولید محتوا برید.

در انتها از شما می خوام که به عنوان تمرین موضوعی  که برای تولید محتوا انتخاب کردید رو اینجا بنویسید و همچنین آدرس پیج اینستاگرامتون رو تا ما و سایر مخاطبان سایت هم بتونیم در جریان روند تولید محتوای شما در اینستاگرام و پیشرفت های هر روزتون باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد