سریع ترین روش کسب درآمد بدون سرمایه

سریع ترین روش کسب درآمد بدون سرمایه

الان در کدام مرحله مالی برای ساختن ماشین پولسازی هستی؟

ماشین پولسازی ساختن

در این مقاله می خواهم به شما کمک کنم که بتوانید ماشین پولسازی خودتان را بسازید و به کسب درآمد بدون سرمایه و پایدار برسید. بنابراین در ابتدا از شما می خواهم خوب به تصویر بالا نگاه کرده و بگویید که الان در کدام یک از مراحل مالی هستید؟ برای یافتن پاسخ این سؤال کافی است که به سؤالات زیرکمی فکر کرده و به آن‌ها پاسخ دهید.

آيا هر ماه پولی در می‌آورید؟

اگر پاسخ شما مثبت است پس شما در اولین مرحله مالی به سر می‌برید؛ اما اگر پاسخ شما منفی است باید هرچه سریع تر آستین‌های خودتان را بالا بزنید و برای کسب درآمد بدون سرمایه  اقدام کنید.

آيا هرماه پس انداز می‌کنید؟

اگر پاسخ شما مثبت است یعنی شما در دومین مرحله قرار دارید و درآمد خود را به گونه‌ای مدیریت کرده‌اید که بخشی از آن را می‌توانید پس انداز کنید، اما اگر پاسخ شما منفی است باید هر چه سریع تر میزان درآمد خودتان را افزایش دهید و مهارت مدیریت کردن پول‌های خود را بیاموزید.

آیا هر ماه با مبلغی از پول خود سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

در محصول سال جدید هم پولدار شو هم پولساز بسیار تاکید کردم که سرمایه‌گذاری یک مهارت کلیدی است که بدون آن ساختن ماشین پولسازی امکان‌پذیر نیست، بنابراین اگر شما هر ماه مبلغی از پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنید این نشان‌دهنده این است که شما الان در مرحله سوم(سرمایه گذاری کردن) قرار دارید و باید خودتان را به مرحله چهارم (سود کردن) برسانید، سرمایه‌گذاری کردن لزوماً صرف کردن پول بابت خرید طلا و مسکن و خودرو و عتیقه‌جات نیست، حتی اگر شما هر ماه مبلغی از پس انداز خود را صرف سرمایه‌گذاری بر روی خود می‌کنید این نشان‌دهنده این است که شما در مرحله سوم (سرمایه گذاری کردن) هستید و از این جهت می توانید آینده خوبی را برای خودتان تصور کنید و سایر راه های کسب درآمد بدون سرمایه را امتحان کنید.

آيا از سرمایه‌گذاری‌های که داشته‌اید سودی کرده‌اید؟

کمی به بررسی مواردی که تابه حال روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید بپردازید و ببینید که آیا طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های شما توأم با سود بوده یا خیر؟ اگر در زمینه سود کردن موفق بوده‌اید این نشان‌دهنده این است که شما در مرحله چهارم یعنی سود کردن قرار دارید اما اگر با ضرر مواجه شده‌اید این نشان‌دهنده این است که باید زمان بیشتری را  روی گام سوم و یادگیری نکات کلیدی برای سود کردن در سرمایه گذاری صرف کنید و سپس وارد مرحله چهارم شوید، در ادامه این مقاله با برخی راه های جالب کسب درآمد بدون سرمایه آشنا خواهید شد.

آیا شما یک ماشین پولسازی برای ایجاد درآمد اتوماتیک و پایدار ساخته‌اید؟

اگر شما سیستمی برای پول سازی به وجود آورده‌اید که دیگر برای پول درآوردن مجبور به کار کردن و صرف انرژی و زمان نیستید به شما تبریک می‌گویم به دلیل اینکه شما موفق به ساخت ماشین پول سازی یا سیستم کسب درآمد بدون سرمایه شده‌اید که به صورت اتوماتیک برای شما درآمد ایجاد می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید از زندگی خود لذت ببرید.

 

ماشین پولسازی چیست؟

ماشین پول سازی به درآمدی گفته می‌شود که شما مقداری هزینه و زمان برای شروع آن صرف می‌کنید و بعد از آن به صورت دائمی و ماهانه یک درآمد نقدی را برای شما ایجاد می‌کند. برای مثال خرید چندین آپارتمان اکازیون و اجاره دادن آن یک ماشین پول سازی برای شما ایجاد می‌کند (روشی که دونالد ترامپ با آن ثروتمند شد!). یا این که شما وقتی را صرف ابداع یک نوع بستنی خاص خواهید کرد و سپس با دادن حق امتیاز و اجازه آن به سایر نمایندگی‌ها از فروش بستنی خود در سایر نقاط کشور پول به دست خواهید آورد (این یک روش کسب درآمد بدون سرمایه است که بابک بختیاری مدیر شرکت بستنی زنجیره‌ای آیس پک را ثروتمند کرد!). 

گام اول: کسب درآمد

 همان طور که مشاهده فرمودید اولین گام برای ساختن ماشین پول سازی با کسب درآمد آغاز می‌شود. کسب درآمد می تواند هم با سرمایه شروع شود هم بدون سرمایه، کسب درآمد یعنی اینکه شما بتوانید متناسب با امکانات و توانمندی‌های خودتان کاری انجام دهید که در ازای آن پول خوبی دریافت کنید، در واقع پول یا درآمدی که شما به دست می‌آورید همانند روغنی می‌ماند که در ماشین پولسازی شما در جریان است و تمام قطعات آن را روغن‌کاری می‌کند و همان طور که یک ماشین بدون روغن قادر به راه رفتن نیست شما هم بدون داشتن درآمد و پول قادر به زندگی کردن و لذت بردن از آن نیستید. بنابراین خیلی مهم است که شما یک منبع درآمد عالی بسازید و چه بهتر که آن منبع درآمد یک سیستم کسب درآمد میلیونی بدون سرمایه باشد که بعد از مدتی به صورت اتوماتیک از آن پول درآورید. اما یک سوال مهم، آیا می دانید به این نوع درآمد چه می گویند؟ اگر نمی دانید به هیچ عنوان نگران نباشید، با ادامه دادن به مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار ارزشمندی به دست خواهید آورد.

 

 

انواع درآمد

1-درآمد فعال

کسب درآمد به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود؛ اما اغلب افراد پول درآوردن به روش فعال را انتخاب می‌کنند؛ یعنی این افراد با استفاده از مهارت و توانایی‌های خود در جایی مشغول به کارشده و در ازای زمانی که آن جا حضور دارند و کاری که انجام می‌دهند پول دریافت می‌کنند، چنین افرادی فکر می‌کنند تنها راه پول درآوردن همین روش فعال است که حتماً باید از وقت و جسم خود مایع بگذارند تا بتوانند به درآمد برسند این در حالی است که وقتی به زندگی ثروتمندترین افراد ایران و جهان نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که هیچ‌کدام از آن‌ها از این طریق ثروتمند نشده‌اند و راه‌های هوشمندانه‌تری را برای رسیدن به ثروت انتخاب کرده‌اند که اکثر آن ها از بهترین روش های کسب درآمد بدون سرمایه بوده اند، در واقع آن‌ها خوب این نکته را دریافتند که به دلیل وقت و انرژی محدودی که هر فرد دارد، فقط با داشتن درآمدهای فعال نمی‌شود ثروتمند شد.

 

2-درآمد غیرفعال

 درآمدی غیرفعال درآمدی است برای به دست آوردن آن حتماً نیاز به حضور فیزیکی فرد نیست؛ مانند خرید خانه‌ای که آن را اجاره داده و به صورت ماهیانه پولی وارد جیب شما شود یا خرید تاکسی که با اجاره دادن آن به یک فرد قابل‌اطمینان هرماه پولی دریافت شود، با این روش پول در خدمت شما بوده و برای شما درآمدزایی می‌کند؛ بنابراین درآمد غیرفعال روشی است که با ایجاد خدمات یا خلق ارزش می‌توانید به طور نامحدود درآمد داشته باشید. این مدل درآمدی محدودیت زمانی یا مکانی ندارد و همچنین راه های زیادی برای کسب درآمد بدون سرمایه با این روش نیز وجود دارد.

 شاید شما در ابتدای کار مانند اکثر افراد جامعه مدتی به صورت فیزیکی کارکنید اما برای ساختن ماشین پولسازی و رسیدن به رویاها و آرزوهایتان از همان ابتدا باید برای خودتان اهدافی تعیین کرده تا بتوانید با ایجاد درآمدهای غیرفعال به گونه‌ای پول در بیاورید که دیگر نیاز به حضور فیزیکی شما برای کسب درآمد نباشد.

برای مثال کارمندی را تصور کنید که از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر در اداره‌ای کار می‌کند و بعد از اتمام ساعت کار، چند ساعاتی بیشتر برای اضافه‌کار در شرکت می‌ماند، با این روش این فرد هرماه چقدر می‌تواند پول در بیاورد؟ حتی اگر این فرد بعد از اتمام ساعات کاری خود به خیابان‌ها برود و با ماشین شخصی خود به مسافرکشی بپردازد چقدر می‌تواند پول دربیاورد؟ آیا او با این سبک کار کردن می‌تواند ثروتمند شود؟

 

کسب درآمد بدون سرمایه

مسلماً با تمام این تلاش‌ها به دلیل اینکه این شخص مانند همه‌ی انسان‌های دیگر زمان و انرژی محدودی دارد نمی‌تواند پول زیادی از این روش به دست بیاورد؛ اما تصور کنید همین شخص جدای از درآمد فیزیکی که دارد برای خودش اهدافی تعیین کرده تا بعد از مدت 5 سال چند منبع درآمد غیرفعال هم داشته باشد و بدون سرمایه  کسب درآمد کند، قطعاً او با این روش می‌تواند مانند سایر ثروتمندان به آزادی مالی برسد.

وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا در این رابطه می‌گوید اگر یاد نگیرید چگونه در خواب هم پول در بیاورید، مجبورید تا عمر دارید کارکنید، در واقع همه ثروتمندان بزرگ ایران و جهان با این نوع عملکرد با پول‌ها و اطلاعات خود دارایی‌های فعال و مولدی ایجاد می‌کنند که مانند یک ماشین پولسازی بدون اینکه نیاز باشد خودشان کار کنند برای آن‌ها پول می‌سازد، به این نوع روش کسب درآمد روش غیرفعال یا روش کسب درآمد بدون سرمایه می‌گویند روشی بسیار هوشمندانه که اکثر بزرگان دنیا مانند بیل گیتس، مارک زاکربرگ و جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون از آن استفاده می‌کنند و شما در ادامه با مطالعه کامل این مقاله می‌توانید با ایجاد چنین درآمدهایی به مراحل بعدی و در نهایت ساختن ماشین پولسازی برسید.

برای درک بهتر از ساختن ماشین پولسازی و همچنین تأثیر انواع درآمدها در زندگی خود پیشنهاد می‌کنم همین الان ویدیو زیر را ببینید:

شما با دیدن این ویدیو یاد می گیرید که چگونه یک خط لوله برای خودتان بسازید!!!

تعهد برای کسب درآمد

در مسیر کسب درآمد هر شخصی باید خودش را متعهد بداند و بر اساس تعهدی که دارد در این مسیر مهم تلاش لازم را انجام دهد، آقای سیدنی جی هریس نویسنده کتاب برندگان و بازندگان ابتدای کتابش را با این جمله شروع می‌کند که برنده متعهد می‌شود و بازنده وعده می‌دهد.

 این جمله یعنی ما برای رسیدن به هر هدفی ابتدا باید متعهد شویم تا در طول مسیر رسیدن به آن هدف از هر تلاشی برای رسیدن به آن دریغ نکنیم؛ بنابراین پیش‌شرط آغاز کسب درآمد بدون سرمایه و ساختن ماشین پولسازی با ایجاد تعهد به خود شروع می‌شود. پیش از ادامه مطالعه این مقاله همین الان متن زیر را بر روی یک کاغذ بنویسید و همیشه جلوی دیدتان بگذارید و متعهد شوید که از هر تلاشی برای عملی کردن ایده‌ها این مقاله برای ساختن ماشین پول سازی در مسیر پیش رو دریغ نکنید.

من …………… از تاریخ  /  /    متعهد می شوم که تمامی تلاش خودم را برای اجرایی کردن مطالب این مقاله و پیش رفتن در مراحل مالی تا ساختن کامل ماشین پولسازی به کار بگیرم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنم.

چقدر درآمد می‌خواهید؟

همان طور که می‌دانید ارقام و اعداد تا بی‌نهایت میل می‌کنند و از آنجایی که معیار سنجش پول نیز به نوعی با ارقام و اعداد محاسبه می‌شود، ممکن است شما هر چقدر هم برای کسب درآمد تلاش کنید هرگز نتوانید به میزان رضایت دلخواه خود دست پیداکرده و برای همیشه در مرحله اول باقی بمانید.

 یکی از نکاتی که در دوره پیشرفته دوبرابر کردن پول در همان ابتدا به افراد آموزش می دهیم این است که هر فردی بتواند با ترفندهایی که آموزش می بیند اهداف دقیق مالی را برای خودش تعیین کند، بنابراین شما باید همین الآن مدت 30 دقیقه وقت صرف کرده و یک برنامه مالی متناسب با رویاها و اهداف خود بر روی کاغذ بیاورید و با این کار تخمین بزنید که در سال نیاز به چه مقدار درآمد دارید و چه میزان از آن را باید برای ساختن ماشین پولسازی پس انداز کنید؛ و این را به ذهن بسپارید که برنامه‌ای که نوشته‌اید، تنها یک هدف نیست، بلکه پکیجی کامل از رویاها، اهداف و انتخاب‌ها و گزینه‌های شما برای رسیدن به پول و ثروت است.

 

مهم ترین راز پولسازی

دلیل اینکه اکثر افرادی که می‌گویند می‌خواهیم ثروتمند شویم اما به نتیجه نمی‌رسیم رعایت نکردن همین نکته در ابتدای کار است؛ زیرا آن‌ها شناخت دقیق و برنامه‌ی مکتوبی برای رسیدن به آن ندارند؛ بنابراین هر فردی باید در ابتدا متناسب با خواسته‌ها و اهداف شخصی که دارد مشخص کند که می‌خواهد هر سال چه میزان درآمد کسب کند و سپس به صورت واقع‌بینانه متناسب با امکانات و توانایی‌هایی که دارد برای کسب آن درآمد بدون نیاز به سرمایه به صورت ماهیانه برنامه‌ریزی و اقدام کند.

نکته: لطفاً پیش از اینکه ادامه مقاله را بخوانید حتماً میزان درآمدی فعال و غیر فعالی که می‌خواهید امسال و طی ماه‌های آینده به دست بیاورید را بر روی یک کاغذ و به صورت دقیق بنویسید تا طبق تعهدی که در ابتدای مقاله نوشته‌اید بتوانید گام‌های عملی در راستای محقق کردن آن بردارید.

سه ابزار اصلی کسب درآمد

بعد از مشخص کردن میزان درآمد سالیانه و ماهانه و هدف‌گذاری برای آن‌ها حال باید با سه ابزار اصلی پول درآوردن که همه‌ی انسان‌ها به نوعی از یک یا بلکه ترکیبی از هر سه آن‌ها پول در می‌آورند آشنا شوید. هر فردی که بتواند از طریق هر سه راه به طور همزمان استفاده کند پول بیشتری می‌تواند به دست بیاورد.

1-بازو (کار یدی):

شاید فکر کنید تنها افرادی که کارگر هستند یا به کشاورزی مشغول‌اند از این طریق کسب درآمد می‌کنند اما بسیاری از انسان‌ها در کره‌ی زمین از این طریق درآمد کسب می‌کنند، از جمله مهندسان، هنرمندان، آرایش گرها، ورزش‌کاران و غیره. به عنوان مثال مهندسی که کار نقشه‌کشی انجام می‌دهد از طریق بازو خود دارد درآمد کسب می‌کند یا هنرمندی که برای انجام یک کار هنری مجبور است کار فیزیکی کند هم به اصطلاح از طریق بازو خود دارد درآمد کسب می‌کند.

2-دانش (فکر):

 افراد زیادی در رشته‌های مختلف وجود دارند که از طریق انجام کارهای فکری درآمد دارند از قبیل پزشکان، وکلا، مشاوران و غیره. در واقع این افراد فقط به واسطه ارائه فکر و دانش خود به سایرین کسب درآمد می‌کنند. به عنوان مثال یک مشاور برای هر ساعت مشاوره‌ای که به دیگران می‌دهد مبلغ 200 هزار تومان دریافت می‌کند.

3-سرمایه (پول):

این دسته افراد از طریق سرمایه خود پول در می‌آورند، یعنی یا پول خودشان را در بانک می‌گذارند یا درجایی سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند که بعد از مدتی سرمایه‌گذاری آن‌ها رشد کرده و سود مشخصی را در یافت می‌کنند یا اینکه چیزی را خریداری کرده که بتوانند از طریق فروش آن سود مشخصی را به دست بیاورند.

پس به طور کلی هر فردی که بتواند در شغل خود به میزان بیشتری از ابزارهای گفته‌شده استفاده کند می‌تواند منابع درآمد خود را غنی تر سازد و شما نیز باید سعی کنید به صورت همزمان از هر سه عامل برای کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال یک جراح مغز مانند پروفسور سمیعی که در اتاق عمل مغز و اعصاب را جراحی می‌کند در ظاهر دارد یک کار یدی انجام می‌دهد اما کار یدی که در سایه یک فکر و دانشی خاص انجام می‌شود. پس یک جراح مغز از دو راه بالا برای پول درآوردن استفاده می‌کند و درآمدی که به دست می‌آورد زیاد است حال اگر همان جراح جدای از انجام کاریدی و استفاده از فکر و دانش ارزشمند خود از سرمایه‌اش نیز استفاده کند و بیمارستانی را تأسیس کند که در آن سایر جراحان دیگر نیز عمل جراحی را انجام دهند بیش‌ترین میزان درآمد را می‌تواند به دست بیاورد.

3 گام طلایی برای کسب درآمد بدون سرمایه

حال با شناختی که از انواع درآمد پیداکرده و همچنین متعهد شدیم تا در رستای اهداف مالی خود اقدام کنیم وقت آن است که از طریق 3 گام پیش رو پول درآوردن را آغاز کرده و در راستای ساختن امپراتوری ثروت با روش های کسب درآمد بدون سرمایه گام برداریم.

1-فرصت‌ها را پیدا کنید

یک قدم بسیار مهم و کلیدی برای کسب درآمد، پیدا کردن فرصت‌های مناسب است. پیدا کردن فرصت‌های پولساز بسیار ارزشمند و وقت‌گیر است و یکی از بهترین راه‌های کشف فرصت‌های عالی برای کسب درآمد بدون سرمایه پیدا کردن نیازها مردم در جامعه است.

برای مثال همه‌ی ما در طول سال بارها برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده‌ایم، نکته‌ی جالب و مشترکی که بارها به هنگام استفاده از تاکسی و مترو شاهد آن بوده‌ام شنیدن غرغر و اعتراضات آدم‌هایی بوده است که در اثر بر طرف نشدن نیاز خود، مشکلات خود را به اطرافیان خود بیان می‌کنند.

جالب است که بدانید همین غرغرها بهترین تکنیک و فرصت برای افراد جویای ثروت و کسب درآمد است تا

با استفاده از سه ابزار اصلی که برای پول درآوردن معرفی کردیم درآمدهای خوبی کسب کنند و ایده‌های بسیار نابی را برای پولسازی از نیازها و مشکلات مردم پیدا کنند؛ اما چگونه می‌شود از غرغرهای دیگران درآمد کسب کرد؟

برای پاسخ دادن به این سؤال مثال‌های بسیار زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند نمونه‌ای که داخل کشور خودمان اتفاق افتاده اشاره می‌کنم.

جا کارتی هوشمند

طی سال‌های گذشته که بنزین از حالت یارانه‌ای خارج شده بود و به صورت کارتی درآمده بود نارضایتی زیادی بین مردم شکل گرفته بود و اکثر مردم از بابت اینکه باید به واسطه همراه داشتن کارت، بنزین می‌زدند شاکی بودند و یکی از دلایل اصلی آن این بود که در بسیاری از مواقع فراموش می‌کردند بعد از سوخت‌گیری کارت سوخت خودشان را از داخل دستگاه بردارند. درحالی‌که همه در حال شکوه و شکایت از اوضاع به وجود آمده بودند شخصی از همین غرغرها و نارضایتی‌ها استفاده کرد و جای کارتی را طراحی کرد که بعد از چند دقیقه بیرون آوردن کارت بوق می‌زد و زمانی که مجدداً کارت داخل جای کارتی قرار می‌گرفت هشدار دادن را تمام می‌کرد. در واقع این جا کارتی هوشمند با هشدارهای مکرر بعد از دقایق تعریف‌شده به صاحبان کارت سوخت یادآوری می‌کرد که کارت سوخت خود را جا گذاشته‌اند. به همین سادگی آن فرد با برطرف کردن یک نیاز و مشکل از مردم در آن سال‌ها بجای اینکه به جمع افراد شاکی بپیوند و غرغر کند از شکایت‌ها و غرغرهای دیگران به عنوان یک فرصت استفاده کرد و توانست حدود شش میلیارد تومان سود کند.

آرایش سیار

خانمی که از مهارت آرایشگری برخوردار بود و هر روز به هنگام سوارشدن در مترو می‌دید که بعضی خانم‌های شاغل به دلیل مشغله‌ی فراوانی که دارند سر و وضعشان را نمی‌توانند مرتب کنند و نسبت به وقت نکردن برای رفتن آرایشگاه ناراحت بودند و مدام با بغل‌دستی‌های خودشان درد دل می‌کردند که نمی‌رسند حتی کارهای روزمره و شخصی خودشان را انجام دهند. این خانم با استفاده از کشف کردن همین فرصت و مهارتی که داشت از این فرصت استفاده کرد و با شروع آرایش خانم‌ها در مترو پول درآوردن را آغاز کرد.

نمونه‌های بالا حاکی از این است که این افراد توانسته‌اند فرصت‌ها را به خوبی کشف کنند و از طریق آن درآمد کسب کنند، پس اگر شما هم می‌خواهید تبدیل به نابغه‌های کسب درآمد شوید باید به غرغرهای مردم و فرصت‌های که در آن‌ها وجود دارد توجه کنید، همانند آن فردی که به غرغرهای اطرافیان خود در هنگام مسواک زدن توجه کرد و بعد با ساخت مسواک برقی توانست ثروتمند شود. شما هم باید ببینید که مردم و اطرافیان شما از چه چیزهای ناراضی هستند و دنبال این فرصت باشید که نارضایتی‌های آن‌ها را با استفاده از توانایی‌ها و امکاناتی که دارید برطرف کنید.

تمرین: برای اینکه تبدیل به فرد فرصت شناسی شوید باید دنبال کشف کردن فرصت‌ها از طریق حرف‌ها و شکایت‌ها و غرغر کردن اطرافیانتان و افراد جامعه باشید و  همیشه یک دفترچه و خودکار همراه خود داشته باشید و جواب سؤالات زیر را در هر لحظه در آن یادداشت کنید.

-اینکه مردم راجبه چه چیزی حرف می‌زنند؟

-از دست چه چیزی عصبانی هستند؟

-چه کاری زندگی آن‌ها را راحت تر می‌کند؟

-آرزوی داشتن چه نوع خدماتی را دارند؟

 جواب این سؤالات ایده‌ها و فرصت‌هایی است که با پردازش کردن و عملی کردن آن‌ها می‌توان کلی پول به دست آورد. متأسفانه علت اینکه اکثر افرادی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار وقت و انرژی صرف می‌کنند اما بعد از گذشت مدت کوتاهی با شکست مواجه می‌شوند این است که یاد نگرفته‌اند چگونه فرصت‌ها را پیداکرده و در ازای استفاده از آن‌ها پول در بیاورند و دلیل اصلی شکست‌ها آن‌ها این است که توجه چندانی به نیازهای افراد جامعه و اطرافیان خود نداشته و چیزی را تولید کرده و خدماتی را ارائه داده‌اند که مردم حاضر نبوده‌اند بابت آن‌ها پولی بدهند.

2-از شغل دوم در زمان اضافه برای کسب درآمد استفاده کنید

در گام دوم کسب درآمد شما می‌توانید حتی از فرصت‌های کشف‌شده در قالب شغل دوم خود پول در بیاورید. شغل دوم مزایای بسیاری دارد که هر فرد هوشمندی که دنبال موفقیت و ثروت باشد می‌تواند از آن به عنوان یک اهرم برای رشد خود استفاده کند، برای مثال مانند خانم آرایشگر شما هم می‌توانید شغلی را در وقت‌های اضافه خود زمانی را که از محل کار خود تعطیل‌شده‌اید، تعریف و اجرا کنید. این شغل می‌تواند به منزله یک فرصت ارزشمند برای کشف استعداد و ثروتمند شدن شما باشد زیرا شما به واسطه‌ی صرف کردن زمان برای آن می‌توانید از طریق شغل دوم خود به علاقه‌های قلبی خود بدون اینکه نگران کسب درآمد از آن باشید پرداخته و آموزش ببینید و تجربه کسب کنید.

بنابراین مهم‌ترین عامل که باعث می‌شود هر فردی سراغ شغل دوم برود داشتن انگیزه و پشتکار لازم برای کسب درآمد است، این انگیزه به او کمک می‌کند که بجای دیدن موانع بر روی فرصت‌ها تمرکز کرده و با صرف وقت و صبر کردن در این مسیر منبع درآمدی را برای خود ایجاد کند.

چند نمونه از شغل دوم:

سال 95 یک جوان 22 ساله در حالی در دوره پیشرفته دوبرابر کردن پول  شرکت کرده بود که در خط تولید یک شرکت صندلی‌سازی کار می کرد او می گفت به دلیل نیاز  به پول شغل صندلی سازی را انتخاب کرده است؛ اما به درآمد کم آن راضی نبوده و تصمیم دارد میزان درآمد خودش را افزایش دهد. بعد از مدتی با آموزش ها و مشاوره هایی که دریافت کرد فهمید بیشتر به کارهای گرافیکی و انجام خدمات کامپیوتری علاقه‌ دارد.

او بعد از چندین ماه کار کردن با آموزش های دوره و پس اندازی که داشت یک لپ تاپ خرید و هر روز به هنگام برگشت به منزل در مسیر خود به سراغ کسبه هایی که صاحب مغازه و شرکت بودند می‌رفت و با لپ تاپ خود به آن‌ها نمونه کارت‌های ویزیت و فاکتور و سربرگ هایی را که خودش طراحی کرده بود را نشان می‌داد و از آن جایی که کاسب‌ها به دلیل اینکه دیگر مجبور نبوده هزینه ایاب‌وذهاب جهت دسترسی به محل خدمات این نوع از کارها را بپردازند و در ضمن از وقتشان بزنند از این طرح استقبال کرده و سفارش های خود را به این فرد می دادند.

این فرد جوان با گرفتن سفارش از آن‌ها با کمترین سود، در وقت اضافه خود در منزل کارها را انجام داده و در بازار به چاپ می‌رساند و در روزهای آتی به هنگام برگشت به خانه از محل کار سفارش‌های انجام‌شده را تحویل مشتری می‌داد. به این طریق او از طریق شغل دوم علاوه بر برطرف کردن نیاز سایر افراد توانسته بود علاقه‌مندی خودش را نیز ارضا کند و به درآمد خوبی دست یابد.

فروش محصولات

فرد دیگری که کارمند شرکتی معتبر بود همیشه آرزوی این را داشت که مغازه‌ای را در تهران داشته باشد تا بتواند محصولات شهرستان خودش را به مردم تهران معرفی کرده و به فروش برساند؛ اما متأسفانه نه بودجه خرید مغازه را داشت و نه زمانی برای سپری کردن در مغازه و فروش محصولات. در نهایت او تصمیم گرفت در دوره پیشرفته دوبرابر کردن پول ثبت نام کند تا حتی  بدون داشتن هرگونه مغازه‌ای این رویای خود را محقق کند. او پس از دیدن چند جلسه از آموزش های آن دوره به سرعت کارت ویزیتی را برای شغل دوم خود سفارش داد و محصولاتی از قبیل بادام و برنج و زیتون را قصد فروش آن‌ها را داشت از شهرستان به تهران آورد و در انباری خانه خود انبار کرد. سپس از طریق بازاریابی مستقیم و آموزش هایی که دیده بود بین دوستان و همکاران و همسایگان شروع به اطلاع‌رسانی فروش محصولات خود کرد. او می‌گفت اکنون به حدی میزان سفارش‌هایش بعد از چند سال زیاد شده که دیگر حقوق شغل کارمندی برای او صرف نمی‌کند که در اداره وقتش را بگذراند و اگر مغازه‌ای را اجاره کرده و به طور دائم به همین شغل مشغول شود چندین برابر حقوق کارمندی در سال می‌تواند پول به دست بیاورد.

به طور کلی فرصت‌های بسیار زیادی هم برای کسب درآمد و همچنین آموزش دیدن و دنبال کردن علاقه خود از طریق کار کردن در یک شغل دوم وجود دارد که حیف است به راحتی از کنار آن بگذریم. در نهایت کافی است که کمی بهانه‌ها را کنار گذاشته و وقتی را برای پیگیری آن‌ها اختصاص دهیم، شاید در گام‌های ابتدایی کار دستاوردهای زیادی برای ما نداشته باشند اما دنبال کردن علاقه‌ها در طول تاریخ همیشه باعث به وجود آمدن شگفتی‌های بسیار زیادی در تاریخ ایجاد ثروت شده‌اند.

3- با استفاده از اینترنت درآمد خودتان را هم افزایش دهید و هم غیرفعال کنید

امروزه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت از رونق بسیار خوبی برخوردار هستند و در این فضا افراد بسیاری توانسته‌اند پول‌های بسیار زیادی در بیاورند در این لحظه که شما در حال مطالعه این مقاله هستید ارزش کمپانی ((آمازون)) به 400 میلیارد رسیده است، این مبلغ تقریباً 10 برابر مبلغ صادرات نفت کشور ایران هست. در کشور خودمان نیز افراد زیادی توانسته‌اند با استفاده از همین فضا و اندکی دانش به سودهای قابل‌توجه ای دست پیدا کنند نمونه‌ی این کسب و کارها سایت بازار، سایت دیوار، سایت پونیشا و دیجی کالا است. حال سؤال اساسی که پیش می‌آید این است که چرا ما این فرصت بی‌نظیر را غنیمت نشماریم و از این بستری بسیار مناسبی که برای کسب درآمد وجود دارد استفاده نکنیم. در ادامه چند فرصت عالی برای کسب درآمد را که از طریق اینترنت وجود دارد را معرفی می‌کنیم.

یکی از پیشنهادهایی که در محصول چگونه 10 هزار تومان را به یک میلیارد تبدیل کنیم به افراد می دهیم کسب درآمد از طریق دورکاری است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل به کار کردن در زمان‌های دلخواه خودتان را دارید و همچنین علاقه‌مند به بستر آنلاین هستید می‌توانید از طریق دور کاری کسب درآمد کنید و جالب است بدانید بسیاری از افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازمند تخصص‌هایی هستند که شما دارید، زیرا امروزه با توجه به هزینه‌های بالایی که از استخدام یک فرد در شرکت‌ها ایجاد می‌شود اکثر مدیران ترجیح می‌دهند که با توجه به فرصتی که دنیای مجازی در اختیار همگان قرار داده، از نیروهای پاره‌وقت استفاده کنند، شما با توجه به مهارت‌ها و تخصصتان می‌توانید سری به سایت‌های سفارش پروژه بزنید وبر اساس درخواست‌های کاری که وجود دارد کاری را انتخاب کرده و در ازای انجامش کسب درآمد کنید. ما چند نمونه از این فرصت‌ها را در ویدیوهای که در پیج اینستاگرام مدیرپولساز منتشر کرده بودیم را در این مقاله قرار داده ایم تا شما هم مشاهده کنید.

همچنین اگر شما بر اساس مراحل قبل پیش‌آمده‌اید و از کشف فرصتی به درآمد رسیده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتماً از بستر اینترنت برای گسترش کارتان و همچنین ایجاد درآمد غیرفعال استفاده کنید. کم نیستند انسان‌هایی که هر ماه از طریق سایت‌های مختلف مانند شیپور و دیوار خدمات و محصولات خودشان را به انسان‌های بیشتری معرفی کرده و از این طریق میزان فروش و سودآوری خودشان را بالا می برند.

 حتی شما می‌توانید از بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی معرف (affiliate marketing) که یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد غیرفعال در حال حاضر به شمار می‌آید کمک بگیرید. به این صورت که یک محصول مرغوبی که از کیفیت آن اطمینان دارید را به صورت رابطه‌ای بفروشید، به این صورت که شما ابتدا با مرکز پخش آن محصول تماس گرفته و می‌گویید که در ازای هر مقدار فروش 10٪ سود را خودتان بر خواهید داشت و سپس با ایجاد یک متن تبلیغاتی جذاب و انتشار آن در سایت‌های فروش، مشتری‌هایی را برای آن محصولات پیداکرده و سپس با معرفی آن به مرکز پخشی که از قبل هماهنگی‌های لازم با آن‌ها صورت گرفته پورسانت خودتان را دریافت خواهید نمود. یک نمونه از این متن‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

6 پیشنهاد عالی برای کسب درآمد در منزل

افراد زیادی می‌توانند از زمان‌های خالی که در منزل دارند برای کسب درآمد استفاده کنند. برخی گمان می‌کنند مشاغل خانگی سودی ندارد درحالی‌که اگر هزینه‌ای ناپیدای مشاغل دیگر مثل هزینه رفت‌وآمد، خرید پوشاک، مهدکودک و غیره را در نظر بگیریم میزان دستمزد و مزایای در خانه کار کردن بیشتر به چشم می‌آید. در واقع اینکه گفته می‌شود زن‌هایی که وظیفه خانه‌داری در منزل را بر عهده‌دارند نمی‌توانند درآمد بالایی داشته باشند یا اینکه فرصت کسب درآمد را ندارند اشتباهی بیش نیست به دلیل اینکه امروزه با ظهور اینترنت و فراگیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند، زنان خانه‌دار بیش از هر فرد دیگری این شانس را دارند تا به درآمد برسند، هرچند راهکارهایی که در این بخش برای کسب درآمد در منزل بیان می‌شود فقط مختص کارهای اینترنتی نیست اما بسیاری از آن‌ها را می‌تواند به وسیله اینترنت گسترش و رونق داد؛ بنابراین اگر شما یک خانم خانه‌دار هستید و تمایل دارید که در کنار وظایف زنانه‌تان کسب درآمد کنید به پیشنهاد‌هایی که مطرح می‌شود توجه داشته باشید و یکی از آن‌ها را برگزیده و با پشتکار تا رسیدن به درآمد آن را ادامه دهید.

وبلاگ نویسی

هر روز آگهی‌های فراوانی در اینترنت برای استخدام وبلاگ نویس ها دیده می‌شود. وبلاگ نویسی جدای از اینکه دنیای زیبا و آرامش‌بخش مخصوص به خود را دارد، شغلی است که به راحتی می‌توان آن را در خانه انجام داد و به واسطه‌ی انجام آن، یک درآمد مکفی در منزل به دست آورد یا می‌توان بعد از مدتی اقدام به راه‌اندازی وبلاگ شخصی خود نمود و با جذب مخاطب از طریق قرار دادن تبلیغات و فروش محصولات در وبلاگ کسب درآمد نمود.

انجام کارهای هنری

خیاطی، بافتنی، قالی‌بافی، چرم دوزی، گل سازی، مجسمه‌سازی و…، هر یک به نحوی می‌توانند درآمدزا باشند؛ اما پیش از یادگیری هر کدام از این مهارت‌ها ابتدا باید یک ارزیابی کلی نسبت به خود داشته تا بتوانید بر اساس علایق و توانمندی‌های خودتان یکی از آن‌ها را برای یادگیری و همچنین کسب درآمد انتخاب کنید و سپس در جهت حرفه‌ای شدن و کسب درآمد از آن گام بردارید. علاوه بر این شما برای فروش محصولات می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و همچنین از دوستانتان برای معرفی آن‌ها کمک بگیرید یا اینکه به مغازه‌های فروش محصولات خود مراجعه کرده و اجناس خود را با قیمت مناسبی به آن‌ها بفروشید.

 

تدریس به دیگران

اگر تحصیل‌کرده هستید اما به دلایلی فرصت کار کردن در بیرون را ندارید می‌توانید به راحتی سراغ دروس یکی از مقاطع تحصیلی که فکر می‌کنید علاقه بیشتری به آن دارید بروید و با مطالعه‌ی کتاب‌های آن درس و همچنین کتاب‌های کمک آموزشی آن درس مربوطه تبدیل به یک معلم خصوصی شوید؛ و خیلی راحت با تبلیغ کردن در مدارس مقطع تحصیلی مربوطه و بیان کردن به دوست و اطرافیان، برای خود شاگردانی داشته باشید که در ازای تدریس خوب مفاهیم کسب درآمد کنید.

آشپزی

اگر در تولید محصولات خانگی از قبیل مربا، ترشیجات، خیار شور، رب خانگی مهارت دارید، یا اینکه آشپز خوبی هستید و می‌توانید غذاهای عالی و شیرینی‌های خانگی که به مراتب جالب تر و خوشمزه‌تر از نمونه‌های موجود در بازار هستند را درست کنید، فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد در پیش روی خوددارید که می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید. برای تبلیغات و بازاریابی و فروش آن‌ها هم می‌توانید به صورت مستقیم نزد همسایگان و اطرافیان و همچنین رستوران‌ها و هتل‌ها تبلیغ کرده یا اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به تبلیغ محصولات خود بپردازید.

نگهداری فرزند سایرین

چندی قبل که به خانه‌ی پدری خود رفته بودم، بعد از ورود به منزل متوجه حضور یکی از همسایگان با بچه کوچکش در آن جا شدم که با ورود من با مادرم خداحافظی کرده و رفت. مادرم گفت که این خانم جوان دختر همسایه روبرویی است و به دلیل اینکه به تازگی در آموزش و پرورش استخدام شده است توانایی نگهداری بچه‌اش را در ساعات کاری ندارد و به دنبال فردی می‌گردد که بتواند در ساعت معینی در ازای دریافت وجه از فرزندش نگه‌داری کند.

در واقع بسیاری از خانم‌های خانه‌دار که از گنجینه تجربه و مهارت مراقبت از فرزند برخوردارند می‌توانند در ازای نگهداری فرزند افراد شاغل در ازای ساعات معینی کسب درآمد داشته باشند زیرا بسیاری از والدین شاغل به دلیل قیمت بالای مهدکودک‌ها و نگرانی در رابطه با برخورد با فرزند خود، دنبال راهی بهتر برای نگهداری کوتاه مدت کودکان خود هستند که زنان خانه‌داری که این مهارت را دارند می‌توانند از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنند.

بازاریابی آنلاین

همان طور که اشاره شد شما می‌توانید به وسیله اینترنت و تلفن هوشمند خود در بازاریابی و فروش محصولات شرکت‌های مجاز به آن‌ها کمک کرده و در ازای معرفی و فروش محصولات به افراد جدید که به آن سیستم همکاری در فروش می‌گویند، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید. برای این کار می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام برای معرفی محصولات به دیگران استفاده کنید. در این شکل از کسب درآمد، شما می‌توانید با عضویت رایگان در یک از سایت‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی که اجازه همکاری در فروش را به شما می‌دهند، از میان محصولات نشان داده‌شده در آن سایت، آن‌هایی را که علاقه‌مند به بازاریابی اینترنتی هستید انتخاب کرده و در شبکه‌های مجازی و یا فروشگاه خودتان که سایت به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد، به فروش برسانید. برخی از سایت‌های که امکان همکاری در فروش را به شما می‌دهند عبارت‌اند از:

WWW.alborzmarket.com

www.tehmarket.ir

www.iranamir.biz

www.mihanstore.net

www.shopgostar.info

www.bizna.ir

www.masbi.ir

سخن پایانی

در این مقاله به گام اول از پنج مرحله ساختن ماشین پول‌سازی یعنی کسب درآمد اشاره شد. نکته‌ی مهم مرحله اول این است که در نهایت هر فردی با بالا بردن توانایی‌ها و دانشی که دارد باید بتواند بعد از مدتی میزان درآمد خودش را با توانش همخوان کرده و برای ساختن ماشین پولسازی سراغ ایجاد درآمدهای غیر فیزیکی برود.

برای رسیدن به این هدف هر فرد باید روی توانمندی‌های خودش سرمایه‌گذاری کند تا بتواند کارهای بهتر و قوی تر و تأثیرگذار تری را در کار خودش انجام دهد تا در نتیجه درآمدش افزایش پیدا کند. لذا در ابتدای کار خیلی مهم است که علاقه و استعداد خود را در جهت برطرف کردن نیازهایی که توانایی حل کردن آن‌ها را در خود می‌بیند شناسایی کند و بخشی از درآمد خود را برای آموزش و بالا بردن تخصص و توانمندی خود صرف خرید کتاب و رفتن به دوره‌های تخصصی و کلاس کند.

سپس فردی که اکنون به واسطه‌ی افزایش توانمندی‌هایش درآمدش افزایش پیداکرده باید در مرحله‌ی بعدی پول‌هایش را به درستی مدیریت کند. او در واقع باید طبق فرمول معرفی‌شده ضابط در سایت مدیرپولساز امور دخل‌وخرج خودش را انجام دهد تا بتواند علاوه بر اینکه هزینه‌های زندگی را مدیریت می‌کند مبلغی را به صورت ماهانه پس انداز کند. در قسمت بعدی مقالات مدیرپولساز به صورت اختصاصی راجبه پس انداز کردن توضیحات بیشتری خواهیم داد.

همان طور که به زودی در مقالات بعدی مطالعه خواهید کرد در مراحل بعد از پس انداز کردن هر فردی باید برای ساختن ماشین پولسازی هوش مالی خود را افزایش دهد و دنبال فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد تا بتواند از پول‌هایی که پس انداز کرده در جهت سرمایه‌گذاری استفاده کند.

هر فردی از این گام‌ها و اطلاعات پیروی کنید، می تواند به درآمد خوبی برسد و قطعاً به مراحل بعدی موفقیت مالی در جهت ساختن ماشین پولسازی گام بردارد.

آیا می‌خواهید کسب درآمد را خیلی حرفه‌ای تر بیاموزید و درآمد خودتان را افزایش دهید؟

اگر به مطالب بسیار حرفه‌ای تری برای کسب درآمد نیاز دارید می‌توانید محصول حرفه ای ((چگونه 10 هزار تومن را به یک میلیارد تبدیل کنیم؟)) را تهیه کنید و تا جای ممکن میزان درآمد خودتان را افزایش دهید.

اطلاعات بیشتر راجبه محصول چگونه 10 هزارتومن را به یک میلیارد تبدیل کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد