چگونه سرمایه گذاری کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید؟

چگونه سرمایه گذاری کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید؟

به کار گرفتن صحیح پول برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در ایران، از دغدغه‌های اصلی زندگی مردم است. امروزه همه‌ی افرادی به این فکر می‌کنند که پول‌های پس انداز کرده خود را کجا سرمایه‌گذاری کنند تا از آن پول سود بیشتری به دست بیاورند. با توجه به اینکه پیدا کردن بهترین راه سرمایه‌گذاری همیشه برای مردم عادی کار دشواری بوده است، در این مقاله در 5 گام  به بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، که باهر مقدار سرمایه می‌توانید وارد آن‌ها شوید و درآمد خوبی کسب کنید پرداخته‌ایم.

گام اول:

 شما باید مانند یک شکارچی فرصت های سرمایه گذاری را شناسائی کرده و شکار کنید، به همین دلیل برای شکار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران باید ابتدا مدل‌های سرمایه‌گذاری را به درستی بشناسید تا بتوانید متناسب باهر کدام از این مدل‌ها تصمیم خودتان را برای سرمایه‌گذاری بگیرید. پس در گام اول باید بدانید فرصت های سرمایه‌گذاری در ایران  به دو مدل زیر تقسیم می شود:

۱-سرمایه‌گذاری بر اساس موضوع

۲-سرمایه‌گذاری بر اساس زمان

 

گام دوم:

 در گام دوم بایداز بخش زیرمجموعه هر یک از مدل‌ها ذکر شده، براساس تخصص و علاقه ای که نسبت به هرکدام از آن ها دارید گزینه ای را انتخاب کنید. به عنوان نمونه سرمایه‌گذاری بر اساس موضوع به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

۱-سرمایه‌گذاری فیزیکی: مثل خرید دارایی‌های مشهود از قبیل خانه، زمین، آپارتمان، ماشین‌آلات

۲-سرمایه‌گذاری مالی: مثل خرید سهام اوراق بهادار بورس

۳-سرمایه‌گذاری‌های نامشهود: مثل سرمایه‌گذاری کردن بر روی تحصیل و تخصص

شما در گام دوم باید بین گزینه های مطرح شده یکی را انتخاب کرده و براساس گام هایی که در ادامه مطالعه می کنید برای سرمایه گذاری کردن اقدام کنید.

گام سوم:

در گام سوم شما باید تصمیم بگیرید که در چه بازه زمانی می خواهید پول خودتان را در هر کدام از بخش ها سرمایه گذاری کنید. سرمایه‌گذاری بر اساس زمان به دو بخش تقسیم می‌شود:

۱-سرمایه‌گذاری بلندمدت: که معمولاً خرید زمین و خانه در جزو این سرمایه‌گذاری‌ها قرار می‌گیرند.

۲-سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت: خرید سهام، یا برخی از اجناس که بعد از مدت کوتاهی از خرید، می‌توان آن‌ها را با قیمتی بالا تر به فروش رساند.

 

سرمایه گذاری در ایران

 

گام چهارم:

 برای اینکه به هنگام برنامه ریزی کردن به شفافیت کامل در سرمایه‌گذاری با پول‌هایتان برسید باید ۳ موضوع بسیار مهم را برای شکار فرصت های سرمایه گذاری در ایران مد نظر قرار دهید. بنابراین در تمام سرمایه‌گذاری‌ها باید به این ۳ موضوع زیر کاملا توجه کنید:

۱-نقد شوندگی: اینکه شما بعد از صرف پولتان در هر کدام از موارد ذکرشده، اگر نیاز به پول خود داشتید بعد از چند روز می‌توانید پولی اصلی خودتان را زنده کنید.

۲-نرخ بازدهی: به ازای سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید چه میزان سود می‌توانید کسب کنید.

3-درجه ریسک: چند درصد احتمال دارد که سرمایه‌گذاری شما با موفقیت همراه شود و چند درصد احتمال شکست در آن وجود دارد.

 

 

گام پنجم:

بعد از بررسی موارد مطرح‌شده و یک حساب کتاب دقیق داشتن نسبت به آینده‌ای که می‌خواهید به آن برسید وقت آن است که از بین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران سراغ یکی از آن‌ها رفته و پول‌های خودتان را آن جا سرمایه‌گذاری کنید تا درآمد کسب کنید، برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ایران به شرح زیر است که در ادامه معرفی می گردد:

سکه

یکی از بازارهای جذاب و قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاری در ایران سکه هست، که اگر به روند قیمت آن طی سال‌های گذشته توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که سرمایه‌گذاری در آن، همیشه یک فرایند سودآور بوده است. و حتی اگر این‌چنین نباشد با خرید آن این اطمینان خاطر را دارید که ارزش پول شما نسبت به تورم بالای کشور کم نشده است. از دلایل دیگری که بسیاری از افراد را به سمت سرمایه‌گذاری بر روی این فلز زردرنگ ترغیب می‌کند خاصیت نقد شوندگی بالای آن باشد، یعنی شما در صورت نیاز داشتن به پول نقد می‌توانید بلافاصله با مراجعه به اولین طلافروشی و فروش سکه‌های خود به پول نقد برسید، همچنین ویژگی مثبت دیگری که می‌توان برای سکه در نظر گرفت،نبود محدودیت زمانی است یعنی شما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را بخرید و یا بفروشید. قیمت سکه تحت تأثیر قیمت طلای جهانی و قیمت ارز بوده و به هنگام خرید و سرمایه‌گذاری بر روی آن باید این موارد را مورد توجه قرار دهید. شما هر چند ماه یک بار می‌توانید با مبلغی که برای پس انداز کنار می‌گذارید یک سکه، نیم‌سکه یا ربع سکه خریداری کنید و به هنگام خرید نیازی نیست که چندان به قیمت آن توجه داشته باشید زیرا این عدم توجه باعث می‌شود هر ماه برای خرید مداومت داشته باشید و همچنین از طرف دیگر چون سکه را برای پس انداز و دید بلندمدت خریداری می‌کنید باید مطلع باشید که ظرف گذشت ۲الی ۵ سال حتماً با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

 

سرمایه گذاری بر روی طلا

علاوه بر آن خرید سکه در حقیقت یک نوع سرمایه‌گذاری در ارز نیز هست؛ زیرا قیمت طلا در ایران نیز تحت‌ قیمت جهانی طلا است که با استفاده از نرخ ارز به ریال تبدیل می‌شود. از این رو افزایش نرخ ارز، در افزایش قیمت سکه نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین برای افرادی که احتمال افزایش نرخ ارز را می‌دهند و بر سرمایه‌گذاری با استفاده از خرید ارز تاکید دارند، خرید سکه گزینه بهتری خواهد بود. این نوع سرمایه‌گذاری برای افرادی که دارای سرمایه‌های خرد هستند توصیه می‌شود.

دلار

مورد بعدی که در کشور ما بسیاری از افراد پول‌های خود را باهدف کسب سود در آن صرف می‌کنند ارز و دلار است. هر چند که صرف کردن پول برای کسب سود یک راه بی‌دردسر نیست اما با توجه به اینکه ارزش آن بسته به تغییرات قیمت نفت و همچنین تحریم‌ها مدام در حال نوسان است و بسیار از افراد بهره بردن از این نوسانات را بهترین راه کسب سود از پول خود می‌دانند طرفداران زیادی دارد.

 

 

سپرده بانکی

برای کسانی که تعریف «سود کردن» را در «ضرر ندیدن» می‌بینند و ترجیحاً خیلی اهل ریسک نیستند سرمایه‌گذاری از طریق سپرده‌گذاری در بانک را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود دانست، همچنین این روش از سرمایه‌گذاری می‌تواند پیشنهاد د خوبی هم برای افراد با سرمایه زیاد و هم برای افراد با سرمایه کم باشد. در انتخاب بانک و نوع سپرده برای سرمایه‌گذاری باید به موارد مهمی توجه کنند یعنی حسابی که برای کسب سود انتخاب می‌کنند حتماً یک حساب روزشمار باشد تا هر زمان که خواستند بتوانند مبلغی را که می‌خواهند به آن اضافه کنند و یا اینکه توجه کنند که آیا سود سپرده آن‌ها بر روی همان حساب واریز می‌شود یا اینکه در یک حساب دیگر واریز می‌شود، و در صورتی که آن پول بر روی حساب دیگری واریز می‌شد باید آن سود را مجدداً به حساب اصلی روزشمار خودشان اضافه کنند تا از بهره‌ی مرکبی که به آن پول تعلق می‌گیرد بی‌بهره نماند.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار

اگر توانایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار و مدیریت کردن آن را در خود می‌بینید پیشنهاد می‌شود که این کار را در اولویت سرمایه‌گذاری خود قرار دهید و به یاد داشته باشید که لازمه‌ی راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق داشتن یک ایده‌ی خوب، سرمایه کافی برای شروع، تیم قوی در اطراف خود داشتن است. هرچند که این کار جزو سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک شناخته شده است اما فراموش نباید کرد افرادی را که در این زمینه با اطلاعات و دانش کافی واردشده‌اند و به سودهای بسیار خوبی دست‌یافته‌اند. البته در دوره دو برابر کردن پول ما به افراد آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانند بدون داشتن هیچ‌گونه سرمایه‌ای کسب‌وکار خود را راه بیندازند و آن را رشد دهند که بخشی از این آموزش‌ها را می‌توانید در قسمت مقالات مربوط به کسب درآمد مطالعه بفرمایید.

 

سرمایه گذاری روی کسب و کار

بورس

یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران که همانند سپرده بانکی، افراد با کم‌ترین مبلغ می‌توانند وارد آن شوند بازار خرید و فروش سهام است و تفاوت آن با بانک این است که در صورت پیش‌بینی اشتباه و خرید سهمی که تحلیل درستی بر روی آن صورت نگرفته، نه تنها ممکن است،افراد به سودی نرسند بلکه متضرر هم شوند. لذا افرادی که قصد کسب سود از آن را دارند باید کمی ریسک‌پذیری خود را بالابرده و همچنین از آموزش‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود استفاده کنند تا نسبت به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتالی که برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در بورس رکن‌های اصلی محسوب می‌شوند آگاهی کامل داشته باشند.

به طور کلی دو مدل سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد

 

۱-سرمایه‌گذاری کم ریسک: صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۲-سرمایه‌گذاری پر ریسک : خرید سهام شرکت‌های مختلف

که به طور کلی سه مدل صندوق برای سرمایه‌گذاری وجود دارد:

  • در سهام: در این صندوق‌ها شما می‌توانید با صرف یک میلیون تومان پول یا حتی مبالغ بیشتر این اختیار را به افراد خبره بدهید که با پول شما سهام های با احتمال ل سوددهی خوب را خریداری کرده و شما را در کسب سود از آن انتخاب خوب سهیم کنند.
  • درآمد ثابت: شما مقداری از پول خود را در صندوق‌هایی به ازای دریافت میزان مشخصی از سود سرمایه‌گذاری می‌کنید که معمولاً صندوق‌ها این پول‌ها را به بانک برده و در ازای آن درصد سود بالایی را دریافت کرده و مشتری‌های خود را از آن منتفع می‌کنند.
  • مختلط: این نوع صندوق ترکیبی از دو مورد بالا یعنی هم از نوع درآمد ثابت و هم از نوع در سهام است.

 

شما با استفاده از اطلاعات این مقاله  می توانید با پول های خودتان برنامه ریزی صحیحی برای سرمایه گذاری کردن در فرصت های ذکر شده انجام داده و به درآمد برسید،چنانچه می خواهید برای همیشه تحلیل درستی نسبت به آینده اقتصاد کشور داشته باشید و به سرعت تمامی فرصت های سرمایه گذاری را حدس زده و از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید پیشنهاد می کنم آموزش ویدیویی 137 قیقه ای تیزبینی اقتصادی را به همراه جزوه آموزشی آن را از دست ندهید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر همین الان بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

تیزبینی اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد