چگونه با افزایش عملکرد فروشمان را افزایش دهیم؟

افزایش فروش با افزایش عملکرد رابطه مستقیمی دارد. یک فروشنده ی موفق مانند یک قهرمان ورزشی می ماند که همه جوره باید پر انرژی و آماده باشد. برای مثال وزنه‌برداری را تصور کنید که می‌خواهد در مسابقات جهانی شرکت کند، او ماه‌ها تمرین می‌کند و سپس کل نتایج چند ماه خود را باید در چند دقیقه با رفتن بر روی صحنه و بلند کردن وزنه به دست بیاورد.

 

افزایش فروش با افزایش عملکرد

یک فروشنده هم دقیقاً مانند یک ورزشکار می‌ماند و اگر آمادگی لازم برای پاسخ به مشتری و متقاعدسازی را نداشته باشد ممکن است نتواند نتیجه لازم را بگیرد. به همین دلیل در این مقاله راهکارهای علمی افزایش با استفاده از افزایش عملکرد را می‌آموزید تا بتوانید از طریق آن میزان فروش خودتان را افزایش دهید.

 

لازم به ذکر است که ایده‌های این مقاله که برای انواع روش های فروش محصول کاربرد دارد از کتاب دوست عزیزم ژان بقوسیان به نام افزایش عملکرد گرفته شده است و ایده ی کلی کتاب این است که در بدن انسان 4 باطری وجود دارد که اگر یکی از آن‌ها خالی شود ممکن است یک فرد نتواند عملکرد خارق‌العاده ای را از خودش نشان دهد و مدام احساس خستگی و بی‌حالی کند. به همین دلیل هر فروشنده‌ای برای اینکه پر انرژی شود تا بتواند کارهای زیادی را انجام دهد کافی است این چهار باطری را بشناسند و آن‌ها را شارژ کند آن وقت می‌تواند در یک روز کارهایی را انجام دهد که دیگران در یک هفته قادر به انجام آن نیستند؛ که در ادامه این مقاله شما را با این باطری‌ها و نحوه شارژ هر کدام برای افزایش فروش و افزایش مشتری بیشتر آشنا خواهم کرد.

 

باطری اول: انرژی احساسی

بزرگ‌ترین مانع پیشرفت انسان داشتن حس منفی است. حس منفی نسبت به خودش، نسبت به اطرافیان، جامعه یا هر مورد دیگری؛ بنابراین از وظایف یک فروشنده موفق این است که مدام تلاش کند تا حس مثبتی در خودش به وجود بیاورد. با افزایش انرژی احساسی قطعا میزان عملکرد او افزایش می یابد و  با توان بیشتری می تواند به افزایش فروش و جذب مشتری بپردازد.

 

چند پیشنهاد برای افزایش انرژی احساسی:

  • با موارد اضطراب‌آور روبرو شوید. حس می‌کنید از انجام چه کاری در فروش می‌ترسید و این ترس باعث شده تا از انجام آن خودداری کنید، مثل تماس با مشتریانی که دیگر از شما خرید نکردن و غیره، تمامی این موارد را یادداشت کنید و هر روز به یک مورد از آن‌ها حمله کنید انجام چنین اقدامات شجاعانه‌ای حس شما را به شدت مثبت می‌کند.

 

  • دوست شوید، از بین هم صنفان و اطرافیان خود افراد خوب و شایسته‌ای را پیدا کنید و با آن‌ها دوست شوید، بر اساس تحقیقات سازمان گالوپ دوستی با افراد جدید می‌تواند به شدت حس مثبتی در شما ایجاد کند.

 

  • درگیر حاشیه نشوید، مثلاً تا جای ممکن اخبار نبینید و از مسائلی که خارج از اختیار شما است و فقط باعث ایجاد تنش و احساس منفی در شما می‌شود دوری کنید.

 

  • واقعیت را از مسئله جدا کنید، اینکه کل جهان درگیر ویروس کرونا است یک واقعیت است اما اینکه چگونه با وجود این بیماری می‌شود فروش بیشتری را تجربه کرد این یک مسئله است که بافکر کردن و بررسی می‌توان کلی راه حل برای این مسئله پیدا کرد و حس مثبت عالی را تجربه کرد.

 

  • از زندگی لذت ببرید، انجام کارهای لذت‌بخش را به آینده نامشخص موکول نکنید. برای خودتان ارزش قائل شوید و ببینید انجام چه کاری ولو کوچک حس خوبی در شما ایجاد می‌کند. شاید شنیدن یک موسیقی یا نگهداری از یک گل یا حتی تماشای عکس‌هایی که قبلاً تهیه‌کرده‌اید حس شما را خوب کنند؛ بنابراین حتماً این کارها را انجام دهید.

 

  • بازی کنید، بازی کردن به شدت می‌تواند شما را از لحاظ احساسی شارژ کند. منظور از بازی کردن انجام بازهای کامپیوتری با موبایل و کامپیوتر نیست. بلکه انجام بازی‌های تعاملی با دیگران مثل فوتبال و والیبال و شطرنج و منچ و غیره است که باعث ایجاد نشاط و سرخوشی در شما و دیگران می‌شود.

 

  • یادتان باشد که بدون داشتن احساس خوب نمی‌توان کارهای بزرگی انجام داد پس سعی کنید تحت هر شرایطی احساسات منفی را از خود دور کنید و به شارژ انرژی احساسی خود بپردازید.

 

باطری دوم: انرژی فیزیکی

بالا بردن انرژی فیزیکی برای افزایش فروش و انجام کارهای روزمره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چقدر شما حس مثبتی به خود و اطرافیان داشته باشید اما از سطح انرژی فیزیکی پایینی برخوردار باشید نمی‌توانید کاری از پیش ببرید.

 

چند پیشنهاد برای افزایش انرژی فیزیکی:

  • حداقل ۸ ساعت بخوابید، داشتن خواب کافی در طول شبانه‌روز انرژی فیزیکی شما را به طرز معجزه‌آسایی افزایش می‌دهد.

 

  • حتماً بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می‌شوید یک لیوان آب بنوشید.

 

  • ظرفیت بدنی خود را افزایش دهید، طبق تحقیقات صورت گرفته بدن انسان می‌تواند در یک زمان مشخص مقداری انرژی مصرف کند و سپس به بازاریابی انرژی بپردازد. حال هرچه ظرفیت بدن را برای انجام کارهای بزرگ‌تر و سخت تر در یک بازه زمانی افزایش دهیم می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری را پیش ببریم.

 

  • در طول روز فعالیت فیزیکی مانند قدم زدن و ورزش کردن را در برنامه خود داشته باشید.

 

  • بجای خوردن خوراکی‌های فست فودی خوردن غذاهای سالم و تنقلات مفید را در برنامه خود قرار دهید.

 

 

باتری سوم: افزایش انرژی فکری

مغز انسان پیچیده‌ترین دستگاهی است که در این دنیا وجود دارد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد راجع به موبایل خود بیشتر از مغز خودشان اطلاع دارند. اگر یک فروشنده فکر باز و پر انرژی داشته باشد قطعاً می تواند از انواع روش های فروش محصول به بهترین شکل ممکن استفاده کند و نتایج فوق‌العاده ای کسب کند.

 

چند پیشنهاد برای افزایش انرژی فکری

  • به مغز خودتان استراحت دهید؛ یعنی در زمانی که در کنار خانواده و دوستان هستید مسائل مربوط به کار را فراموش کنید و فقط به تفریح و استراحت بپردازید. با انجام این کار فرصت بزرگی به مغز خودتان برای استراحت می‌دهید.

 

  • بیشتر بخوابید، بر اساس تحقیقات افرادی که کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند تعداد اشتباهات و خطاهای آن‌ها در کار بیشتر است. خواب کافی می‌تواند مغز شما را شارژ کند و انرژی فکری شما را احیا کند.

 

  • دنبال راه‌حل‌ها باشید. وقتی در کار و زندگی به مشکلی بر می‌خورید بلافاصله از خودتان بپرسید که راه حل چیست؟ این‌گونه شما به فکرتان یاد می‌دهید که همیشه بجای مشکلات، راه‌حل‌ها را به شما نشان دهد و همین عامل باعث می‌شود تا عضلات پول‌سازی مغز شما قوی تر شده و با انرژی بیشتری کار کند.

 

  • اطلاعات کم ارزش را به فکرتان نسپارید، مثلاً اگر قرار است فردا شب به یکی از دوستان یا مشتريان خودتان پیام دهید بجای اینکه این کار را مدام در ذهنتان مرور کنید آن را بر روی کاغذی یا در موبایل خود بنویسید تا مانع انرژی فکری خود بابت چنین کارهای سطحی شوید.

 

 

باطری چهارم: روحیه

چندان فرقی نمی کند که با راه های افزایش فروش در مغازه تلاش می کنیم تا محصولاتمان را بیشتر بفروشیم یا اینکه از روش های افزایش فروش اینترنتی استفاده می کنیم. در هر دو حالت کمتر کسی می تواند بدون داشتن روحیه بالا  کارهای بزرگی انجام دهد. اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم این روحیه بالا افراد بزرگ بود که باعث موفقیت های چشم گیر آنان شد. برای مثال روحیه ی بالای امیرکبیر بود که باعث شد او فقط در سه سال کلی خدمات علمی و صنعتی و فرهنگی به کشور ارائه کند و کارهای بزرگی مانند تأسیس مدرسه دارالفنون را انجام دهد. بنابراین اگر تمایل دارید میزان فروش و همچنین تعداد مشتری های خودتان را افزایش دهید باید حسابی روی روحیه خودتان کارکنید.

 

چند پیشنهاد برای افزایش روحیه: 

  • همیشه در انجام کارها سعی کنید رضایت خدا را مد نظر داشته باشید؛ یعنی تلاش کنید کارهایی را انجام دهید تا اگر وقتی به گذشته فکر کردید این احساس را داشته باشید که کارهای درست را انجام داده‌اید. رعایت همین نکته به شدت می‌تواند روحیه شما را تقویت کند.

 

  • به زیبایی‌های طبیعت توجه کنید. زمانی را برای نگاه کردن به گیاهان یا دیدن غروب خورشید اختصاص دهید یا حتی زمانی که باران می‌بارد کمی زیر باران قدم بزنید. انجام همین کارهای به ظاهر ساده می‌تواند تأثیر فوق‌العاده ای در روحیه شما داشته باشد.

 

  • هر روز بدون هیچ توقعی به دیگران کمک کنید.

 

  • اهداف ارزشمند و مشخصی داشته باشید.

 

  • همواره به یاد خداوند و آفریدگار به عنوان بزرگ‌ترین پناه باشید.

رعایت این نکات شما را تبدیل به فردی پر انرژی و خستگی‌ناپذیر خواهد کرد؛ بنابراین شما با رعایت این نکات ساده می‌توانید عملکرد خودتان را به گونه ای افزایش دهید که در بین مشتریان و دوستان خودتان تبدیل به فردی موفق و شاد شوید و در همه حال توانایی انجام کارهای بزرگ و حتی شکستن رکوردهای فروش خارق‌العاده را داشته باشید. چنانچه اگر به دنبال شکستن رکورد فروش خود هستید پیشنهاد می کنم محصول جدید “رکورد شکنی در فروش به شیوه جوجرارد ” را تهیه کنید.

کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد