هفت روش خارق العاده افزایش عضو ایتا

توی این مقاله می‌خوام دربارۀ روش‌ها‌ی افزایش عضو توی کانال‌های ایتا صحبت کنم. همون‌طور که می‌دونین توی ایتا به‌راحتی می‌تونین کانالی رو راه‌اندازی و شروع به فعالیت کنین، محصولات‌تون رو معرفی کنین و از اون به درآمد برسین؛ اما وقتی می‌تونین به درآمد برسین که حداقل یه سری مخاطب توی کانالتون داشته باشین و از این طریق بتونین محتوای خودتون رو به دست این افراد برسونین و محصولات یا خدمات‌تون رو به این افراد پیشنهاد بدین؛ بنابراین یکی از چیزهایی که توی ایتا خیلی به ما کمک می‌کنه تا به درآمد برسیم، داشتن مخاطب‌های مرتبط و موندگار توی کانالمونه.

 

اینجا می‌خوام روش‌هایی رو به‌ شما معرفی کنم و پیشنهاد بدم که برای زیادکردن عضو، از اون جواب گرفتم. شما هم می‌تونین با استفاده از این روش‌ها تعداد مخاطب‌های کانالتون رو زیاد کنین و ‌مخاطب‌های علاقه‌مند و پایدار به کانالتون اضافه کنین.

دوستان عزیز، به‌صورت کلی برای افزایش مخاطب در ایتا از دو تا روش می‌تونیم استفاده کنیم: یکی روش اختیاریه (دل‌بخواهی) و دیگری روش اجباریه (زورکی). اول، روش اجباری رو براتون می‌گم و بعد می‌ریم سراغ روش اختیاری.

 

روش اجباری، اضافه‌کردن (Add) اجباری مخاطب توی کانالمونه. همون‌طور که می‌دونین پیام‌رسان ایتا این گزینه رو در اختیار ما گذاشته که بتونیم از فهرست مخاطبین گوشی‌مون تعدادی از مخاطب‌ها رو به کانالمون اضافه کنیم؛ هرچند شما اگه بخواین این کار رو انجام بدین، توصیه می‌کنم مخاطب‌هایی رو از فهرست مخاطبین انتخاب کنین که حتماً به موضوع کاری شما نیاز دارن. برای مثال اگه توی حوزۀ لباس کار می‌کنین یا توی حوزۀ آموزش، مخاطبینی رو انتخاب کنین که با این حوزه‌ها آشنا و مرتبط هستن. یعنی اگه ایتا این اختیار رو به شما داده که صد نفر رو به کانالتون اضافه کنین، شما نباید صد نفر رو به کانال اضافه کنین؛ بلکه باید از بین این صد نفر، بیست‌سی نفری که حس می‌کنین به محصول شما علاقه دارن یا جزو مخاطب‌‌های شما ممکنه قرار بگیرن، اون‌ها رو به کانالتون اضافه کنین. پس این شد روش اجباری. مشکل این روش اینکه وقتی افراد از این روش استفاده می‌کنن، خیلی از مخاطب‌ها بلافاصله کانال رو ترک می‌کنن؛ چون به محصول و یا خدمات علاقه یا نیاز ندارن.

 

بریم سراغ روش‌های اختیاری که می‌تونیم برای اضافه‌کردن اعضای کانالمون ازش استفاده کنیم. اولین روش اختیاری، دعوت‌کردن از دوستان و آشناهاتونه. توی روش قبلی که اجباری بود بدون اینکه دعوتی صورت بگیره شما خودتون افراد رو به کانالتون اضافه می‌کردین؛ اما توی روش اختیاری شما می‌تونین یه متن قشنگ آماده کنین و اون رو برای افرادی که حس می‌کنین به محصول شما نیاز دارن توی خصوصی (PV) براشون بفرستین. پیشنهادم اینه که وقتی متن‌ها رو آماده می‌کنین فقط به کپی و پیست‌کردن اون متن‌ها اکتفا نکنین، بلکه وقتی دارین اون پیام رو می‌فرستین، حتماً نام خود مخاطب رو در متن درج کنین؛ مثلاً اگه شما پوشاک مردونه می‌فروشین، ننویسین: «سلام دوست عزیز، ما پوشاک مردونه می‌فروشیم؛ بیاین توی کانال ما عضو بشین.» این روش اشتباهه. بنابراین اگه برای من ارسال می‌کنین، حتماً اسم من رو بنویسین: «سلام سامان حسین‌پور عزیز، وقتت به‌خیر. ما توی ایتا کانالی رو برای فروش پوشاک مردونه راه‌اندازی کردیم که محصولات باکیفیت رو توی کانالمون به مخاطبین معرفی و پیشنهاد می‌دیم. خوشحال می‌شیم اگه توی این زمینه علاقه دارین یه نگاهی هم به کانال ما بندازین.» وقتی منِ مخاطب بیام توی کانالتون و ببینم محتوای خوبی دارین و قیمت‌تون مناسبه، اصلاً خودم عضو کانالتون می‌شم. پس این نکته رو توی این روش اختیاری فراموش نکنین.

 

مثلا ما به افرادی که به تازگی عضو ایتا شدن و همچنین از قبل جزو مخاطب های قدیمی ما بودن؛ پیامی که در تصویر زیر مشاهده می کنید رو ارسال می کنیم.

 

 

دومین راه که می‌تونین به روش اختیاری، مخاطب‌های کانالتون رو بیشتر کنین، فعالیت توی گروه‌های دیگه‌ست. الان گروه‌های زیادی توی حوزۀ کاری شما در ایتا ممکنه وجود داشته باشه که شما می‌تونین با فعالیت خوب در اون گروه‌ها در کنارش کانالتون رو هم به مخاطبین اونجا معرفی کنین. نکته‌ای که شما دربارۀ فعالیت توی ‌گروه‌ها باید بهش توجه کنین اینکه فقط پست‌های کانالتون رو نباید اونجا بازپخش (Forward) کنین؛ بلکه باید اطلاعات خوب بدین، تخصص خودتون رو نشون بدین و کاری کنین که وقتی پیشنهاد خودتون رو در گروه مطرح می‌کنین خیلی افراد به‌واسطۀ اطلاعاتی که از شما دریافت کردن، مایل باشن بیان عضو کانال شما بشن.

سومین راه توی روش اختیاری، تبلیغ‌کردن توی کانال‌هاست. شما می‌تونین کانال‌هایی که حس می‌کنین مخاطبین شما در اونجا حضور دارن، پیدا کنین و در ازاش با صرف مبلغ سی هزار تومن یا حتی شده صد هزار تومن یه تبلیغ به اون کانال بدین که داخل اون‌ کانال قرار بدن و مخاطبین رو جذب کانال خودتون کنین.

 

افزایش عضو در ایتا

چهارمین راه تبادل‌کردن با سایر کانال‌هاست. اگه شما کانالی دارین که هزار نفر عضو داره، می‌تونین کانالی رو ‌پیدا کنین که اون هم در واقع هزار نفر عضو داشته باشه و از ادمین (Admin) اون کانال بخواین که بنری به شما بده تا شما توی کانالتون قرار بدین و شما هم بنری طراحی کنین و به اون فرد بدین توی کانالش قرار بده. در اصطلاح به این روش می‌گن «تبادل» و از این طریق تعداد افراد کانالتون رو افزایش بدین.

 

پنجمین روش هم که ماها خودمون ازش استفاده می‌کنیم، استفاده‌کردن از ابزار «گوگل» است. کافیه همین الان توی گوگل کلمۀ کسب درآمد از ایتا رو جست‌وجو کنین. اولین سایت که توی جست‌وجو برای شما نمایش داده می‌شه، مقاله‌ایه با عنوان «چگونه کانالی در ایتا بزنید که ماهیانه 30 میلیون از آن درآمد کسب کنید؟ »که من نوشتم و در سایت «مدیر پولساز» قابل دسترسیه. وقتی شما وارد سایت بشین کلی مطالب آموزشی مفید توی این زمینه تقدیمتون می‌شه و در کنارش و لابه‌لای اون مقاله، کانالمونم رو به مخاطب‌ها معرفی کردیم که روزانه باعث می‌شه مخاطب‌های زیادی رو از این طریق عضو کانال خودمون کنیم. حالا شاید شما بگین که سایت ندارین و چی‌کار کنیم؟ یه سایت هست به اسم «ویرگول» که می‌تونین عضو بشین و دربارۀ محصولات‌تون یا خدمات‌تون اونجا محتوای مفید منتشر کنین و انتهای اون مقاله کانال خودتون رو به مخاطب‌ها پیشنهاد بدین.

در آخر، یه روش دیگه‌ای وجود داره که جزو روش‌های اختیاریه که می‌تونین ازش استفاده کنین. اگه نوشتن براتون سخته، می‌تونین فایل ویدئو یا فایل صوتی درست کنین و اون رو توی سایت «آپارات» بارگزاری کنین یا توی سایت «شنوتو» منتشر کنین. در واقع، شما با این مطالب ارزشمند توی سایت‌هایی مثل آپارات یا شنوتو می‌تونین مخاطب‌های هدفمندی که به زمینۀ کاری شما علاقه‌مندند جذب کانالتون کنین.

در مجموع، تمام این روش‌هایی که به‌صورت کلی تقدیمتون شد، جزو تجربیاتی هستن که ما برای اضافه‌کردن عضو و جذب مخاطب موندگار توی کانالمون ازش استفاده کردیم؛ بنابراین پیشنهادم اینه که همین الان یک بار دیگه این متن رو بخونین و روش‌های پیش‌گفته رو توی یه برگه کاغذ یادداشت کنین و ببینین شما با توجه به شرایطتون از کدوم یکی از این روش‌ها می‌تونین خیلی سریع‌تر بر اساس اولویت برای افزایش عضو توی کانالتون استفاده کنین.

کسب درآمداز ایتا

اگه بخوام صحبت‌هامون رو ‌جمع‌بندی کنم، می‌شه این‌جوری به قضیه نگاه کرد که توی ایتا زمانی می‌تونیم به درآمد برسیم که حتماً یه تعداد مخاطب توی کانالمون داشته باشیم و برای جذب مخاطب هم ما به‌طور کلی دو روش اجباری و اختیاری داریم. پیشنهاد می‌کنم متناسب با این نکات و مخصوصاً از روش‌های اختیاری برای بیشترکردن اعضای کانالتون استفاده کنین.

برای حضوری قدرتمند در ایتا آماده هستید؟

 

برای نتیجه گرفتن از تلاش‌هاتون در ایتا باید اونهارو در مسیری هدفمند پیش ببرید. مسلط بودن به چم و خم ایتا و آگاهی داشتن از نکته‌هایی که تنها از طریق تجربه پیش چشمتون هویدا میشن تنها بخشی از آموزش موجود در دوره ایتامارکتینگه.

در دوره آموزش بازاریابی در ایتا راجع به نوشتن محتوای تبلیغاتی اثربخش، بررسی کانال‌های پُر بازده برای کسب و کار شما و تحلیل محتوای تبلیغاتی به صورت ویدیویی صحبت کردیم و بیش از ۱۰ تبلیغ رو مورد بررسی قرار دادیم.

 

 

مشاهده دوره آموزشی بازاریابی در ایتا

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد