روانشناسی برای نفوذ به ذهن مشتریان

نفوذ به ذهن مشتری

رفتارهای انسانی خیلی دچار تغییر نمی‌شوند. به همین دلیل بازاریاب‌ها از روانشناسی به عنوان ابزاری برای مشتری یابی، ایجاد وفاداری و در نهایت فروش استفاده می‌کنند. برای این که این موضوع را در عمل مشاهده کنید، فقط کافی است به تبلیغات چاپی، آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی یا حتی بیلبوردهای تبلیغاتی توجه کنید تا خیلی زود نشانه‌هایی از به‌کارگیری اصول علم روانشناسی جلوی چشمتان ظاهر شود. بازاریاب‌ها از بازاریابی استفاده می‌کنند زیرا کارساز است.

شما نیز می‌توانید این تکنیک ها را در فعالیت‌های بازاریابی‌تان در شبکه‌های اجتماعی به کار گیرید. فقط کافی است تکنیک های درستی را انتخاب و استفاده کنید. برای شروع به هفت تکنیکی که در این مقاله ذکر کرده‌ایم، توجه کنید:

١- هدیه بدهید.

 به مخاطبانتان هدیه‌ای بدهید تا آن‌ها احساس کنند که باید کاری در قبال شما انجام دهند. به این موضوع فکر کنید. وقتی به شما هدیه‌ای داده می‌شود، دو فکر در ذهنتان جرقه میزند: ۱تشکر کنم، ۲- جبران کنم. نیازی نیست هدایایی که به مخاطبانتان ارائه می‌دهید گران‌قیمت یا خیلی چشمگیر باشند. برای نمونه به هدایای جذاب اما کم هزینه زیر توجه کنید: – تخفیف در اولین سفارش در ازای ثبت‌نام در خبرنامه ایمیلی – چهارده روز استفاده رایگان از اشتراک ویژه وب‌سایت در ازای لایک کردن یا به اشتراک گذاشتن پست‌ها در شبکه اجتماعی – ارسال یک هدیه کوچک در کنار سفارش اصلی – کتاب الکترونیک رایگان با یک مقاله مفید – دسترسی به مطالب از طریق ایمیل قبل از انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی در ازای ثبت‌نام در خبرنامه ایمیلی

۲- اعتمادسازی با عکس جذاب پروفایل البته که ظاهر اهمیت دارد.

شما می‌دانید که عکس پروفایل جذاب بسیار اهمیت دارد، اما آیا می‌دانید که دقیقاً چه نوع عکسی باید انتخاب کرد؟ به طور کلی مردم به چهره‌های خندان بیش از چهره جدی علاقه دارند. همچنین پس زمینه تیره عکس برای مردم جذابیت بیشتری دارد. مشخص است که اگر شما نماینده برند خود هستید، عکس پروفایلتان باید عکسی از خود شما باشد. اما اگر می‌خواهید در پشت صحنه کار حضورداشته باشید، می‌توانید از عکسی مرتبط به کسب و کارتان استفاده کنید.

 

 ۳- گزینه‌های زیادی برای مردم رو نکنید.

اگر گزینه‌های زیادی برای مردم رو کنید، در واقع اعصابشان را خردکرده‌اید. فرآیند تصمیم‌گیری، فرآیندی استرس‌زاست و این موضوع می‌تواند تأثیری منفی روی اعصاب مردم بگذارد؛ در نتیجه ممکن است مشتری احتمالی‌تان در حد همان احتمال باقی بماند و از شما خرید نکند. باید تعداد گزینه‌های محدودتری در دسترس آن‌ها قرار دهید. در حقیقت گاهی اوقات ارائه کردن تنها یک گزینه بهترین کار ممکن خواهد بود.

 

۴- به یک متخصص تبدیل شوید.
مصرف‌کنندگان قبل از خرید به دنبال توصیه‌ها و راهنمایی افرادی هستند که احساس می‌کنند می‌توانند بهشان اعتماد کنند. آن‌ها به وب سایت های فروش می روند و نظر خریداران را جویا می‌شوند یا بروشور معرفی محصول را در دست می‌گیرند و شروع به خواندن می‌کنند. موضوع ناامیدکننده‌ای است که مشتریان به جای آمدن و سؤال کردن از شما در مورد محصولات یا خدمات، سراغ منابع اطلاعاتی دیگر می روند. خوشبختانه ش ما می‌توانید با این موضوع مقابله کنید. ش ما باید طوری به مردم در مورد محصولات یا خدماتتان مشاوره بدهید که آن‌ها شما را به عنوان یک متخصص در نظر بگیرند؛ نه فروشنده‌ای که به هر ترفندی می‌خواهد محصولش را به فروش برساند. با ارسال مقاله‌های مفید، پست‌های راهنمای استفاده و دیگر مطالب به درد بخور خود را به عنوان یک متخصص به دیگران بشناسانید.

 

۵- کمی احساسات به خرج بدهید.

هر بار که وارد شبکه اجتماعی محبوب خود می‌شوید، می‌بینید که پست‌های بامزه یا احساسی زیادی آپلود شده‌اند. این به این خاطر است که محتوای احساسی و تکان‌دهنده تأثیر زیادی روی مردم دارد. این نوع محتوا مردم را درگیر خود می‌کند؛ آن‌ها دوست دارند چنین پست‌هایی را به اشتراک بگذارند. آیا این به آن معناست که به اشتراک گذاشتن موفقیت اخیرتان در کمپین مبارزه با تبعیض نژادی باعث بالا رفتن ترافیک سایت یا افزایش فروشتان خواهد شد؟ خیر. این‌طور نیست. اما این موضوع تاثیرزیادی بر احساسات مخاطبانتان خواهد گذاشت.

 

۶- به صورت منظم حضورداشته باشید.

هر چقدر مخاطبانتان آشنایی بیشتری با شما پیدا کنند، برایشان جذابیت بیشتری پیدا خواهید کرد و راحت تر می‌توانید اعتمادشان را جلب کنید. فیلم سینمایی «رودی» یکی از الهام‌بخش ترین فیلم‌های تاریخ است رودی مرد جوانی بود که رویای بازی کردن در نوتردام را در سر می‌پروراند. متأسفانه او خیلی مناسب قرار گرفتن در تیم فوتبال کالج نبود، اما همیشه در هر جایی که به فوتبال ارتباط داشت حضور پیدا می‌کرد. چه در هنگام بازی و چه در تمرینات حضور داشت تا این که بالأخره اطمینان مربی‌ها و بازیکنان را جلب کرد و در تیم قرار گرفت. او س پس به چهره‌ای آشنا تبدیل شد؛ و تازه بعد از آن بود که توانست خود را ثابت کند. شما نیز می‌توانید همین کار را با تولید محتوای عالی در بازه زمانی متناوب برای مخاطبانتان انجام دهید.

 

7- کاری کنید که مخاطبانتان احساس کنند به شما تعلق دارند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی وابستگی زیادی به ایجاد ارتباط با دیگران دارد. هدف شما ایجاد یک حلقه اجتماعی آنلاین و گنجاندن مشتریانتان در این حلقه و ارزش قائل شدن برای آن‌هاست. این ارزش را می‌توانید با ارسال پیام تشکر در هنگام پذیرفته شدن درخواست دوستی یا جواب دادن به نظرات ارسالی آن‌ها نشان دهید. حتی می‌توانید با لایک کردن یا به اشتراک گذاشتن پست‌های ارسالی مخاطبان، به آن‌ها نشان دهید که برای شما از اهمیت بالایی برخوردارند. این حقه نه تنها می‌تواند وفاداری مشتریان نسبت به برند را افزایش دهد، بلکه حتی با این کار چندین نماینده فروش غیرمستقیم نیز پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد