درس هایی از فیلم غریب در زمینه فروش و بازاریابی

گاهی دیدن یه فیلم می تونه به ما به اندازه صدها ساعت مطالعه کمک کنه تا نکات جدید یاد بگیریم. اخیرا فیلمی با نام غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی دیدم که درباره بخشی از زندگی نامه شهید محمد بروجردی بود که در دل این فیلم درس هایی از دید بازاریابی و فروش وجود داشت که حیفم اومد اون ها رو با شما همراهان عزیز سایت مدیرپولساز به اشتراک نذارم.

 

۱.متعهد بودن

در بخش های مختلفی از فیلم شما با صحنه هایی مواجه می شید که شهید بروجردی با جدیت تاکید میکنه که من سرباز امام هستم و مسئولیتی که امام خمینی به ایشان محول کرده رو هر طور شده باید به سرانجام برسونن.

در واقع در فروش هم یه فروشنده زمانی می تونه به نتایج بزرگی دست پیدا کنه که برای خودش چشم انداز و هدفی تعیین کرده باشه و از همه مهم تر برای رسیدن به اونها متعهد باشه‌.

چیزی که ما در شروع تمامی دوره های خودمون مخصوصا دوره ایتامارکتینگ به دوستانی که در دوره شرکت کردن تاکید کردیم و گفتیم که حتما در شروع دوره از تعهد نامه ای که در اختیارشون قرار گرفته پیرینت بگیرن و اون رو جلوی چشمون بذارن تا مدام یادشون باشه که باید نسبت به انجام آموزش ها متعهد باشن.

 

۲. خودتون رو آماده کنید

حتما بارها این جمله رو شنیدید که هرگز بی گدار به آب نزن؛ در فیلم غریب مشاهده می کنید که شهید بروجردی پیش از اینکه وارد فاز درگیری با دشمن بشه، با پوشیدن لباس مبدل و تغییر ظاهر به محلی که دشمن اونجا حضور داره میره تا کاملا از شرایط، محیط و اوضاع اونجا اطلاعاتی رو کسب کنه. در واقع شهید بروجردی با چنین اقدامی داره خودش رو برای پیروزی در عملیات آماده میکنه.

 

درس های بازاریابی و فروش از فیلم غریب

فروش هم دقیقا مثل جنگه، جنگی که شما گاهی باید با خودتون گاهی با رقیب و گاهی با بازار بگیرید و ممکن نیست شما بتونید در این جنگ پیروز بشید مگر اینکه از قبل آماده باشید و به خوبی اطلاعاتی از رقیب و محصول و بازار کسب کرده باشید.

جالبه بدونید که ما در دوره ایتامارکتینگ راجع مراحل کسب آمادگی هم توضیحات مفصلی رو ارائه دادیم که اگر مایل به فعالیت برای افزایش فروش از طریق پیام رسان ایتا هستید بهتون پیشنهاد می کنم حتما در این دوره شرکت کنید.

 

۳. صبوری

در حین مشاهده فیلم بارها در شرایط مختلف از درگیری لفظی با مخالفین تا حین اجرای عملیات و حضور در میدون تیر و خون ریزی این عبارت رو از شهید بروجردی می شنوید: صبور باش

در واقع برای نتیجه گرفتن در هر کاری نیاز به صبر و حوصله هست که فروش نیز از این قضیه مستثنی نیست. چون یه فروشنده موفق شباهت زیادی به یه باغبون داره. یعنی در یه بازه زمانی ممکنه فقط بذر بکاره بدون اینکه محصولی برداشت کنه و سپس بعد از یه مدت اگر صبوری کنه می تونه حاصل زحمات خودش رو بچینه و لذتش رو ببره.

 

۴. خندیدن

شاید یکی از ویژگی های جالبی که از شهید بروجردی در این فیلم روی اون تاکید زیادی شده؛ تبسم مداوم و لبخندهایی هست که ایشون در شرایط متفاوت به لب دارن. این آرامش و این خونسردی علاوه بر اینکه باعث دلگرمی اطرافیان میشد بلکه به خود ایشون هم کمک می کرد تا مشکلات رو راحت تر حل کنند و راهکار به نسبت خوبی رو برای مسائل پیدا کنن.

 

درس های بازاریابی و فروش از فیلم غریب2

در واقع همونطور که می دونید بازار این روزها پر است از مشکلات ریز و درشت. مشکلاتی که که اگر در مقابل اونها چاره جویی نکنیم ممکنه به راحتی سد راه ما بشن و مارو از پا در بیارن و یکی از بهترین ویژگی هایی که می تونه به یه فروشنده کمک کنه تا همیشه خونسرد باشه و با آرامش راهکار مناسب رو برای مشکلات پیدا کنه لبخند زدن هست. البته بماند که شاید بارها این ضربالمثل چینی رو شنیدید که میگن؛ مردی که لبخند به لب نداره هرگز نباید فروشنده بشه.

 

۵.شجاعت و جسارت

در فیلم بارها و بارها مشاهده می کنید که شهید بروجردی دست به اقدامات جسورانه ای میزنه. مثلا وارد حوزه استحفاظی دشمن میشه یا اینکه بدون محافظ و اسلحه وارد سلول زندانیان میشه و باهاشون حرف میزنه. چنین اقدامات جسورانه ای خیلی به شهید بروجردی برای پیشبرد کارها و رساندن ایشان به اهدافش کمک میکنه.

 

درس های بازاریابی و فروش از فیلم غریب2

یه فروشنده موفق هم زمانی می تونه با سرعت به اهدافش برسه که پا رو فراتر از ترس هاش بذاره و علارغم وجود ترس ها و تردیدها؛ برای رسیدن به اهدافش دست به اقدامات جسورانه و شجاعانه ای بزنه.

 

این بخشی از تجربه و برداشت ما از این فیلم بود؛ حالا نوبت شماست:

احتمالا شما هم تجربه های جالبی از فیلم هایی که تا به امروز دیدید دارید؛ ممنون می شم اگه فیلمی سراغ دارید که در زمینه بازاریابی و فروش نکات قابل توجه ای داره اون فیلم رو در انتهای این مقاله به ما و سایر همراهان سایت مدیرپولساز پیشنهاد بدید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد