برف خوب است یا بد؟

✍️سامان حسین پور

شاید از خواندن این سوال تعجب کنید که مگر می‌شود بارش برف و نشستن این نعمت الهی بر روی زمین بد باشد، با مطرح کردن این سؤال تصمیم دارم به موضوع بسیار مهمی اشاره‌کنم تا مطلب برای شما روشن گردد.

فرض کنید شما فردی هستید که دریک خانه کوچک زندگی می‌کنید. صبح که بیدار می‌شوید، برف بسیار زیادی را می بینید که سطح زمین را پوشانده است.

نگران روشن شدن ماشین خود می‌شوید و این سؤال را در ذهن دارید که با چکه کردن سقف خانه‌ چکار باید بکنید. سیستم گرمایش خانه‌ بسیار ضعیف است و سرما ممکن است عزیزان شما را آزار دهد. از طرفی دیگر اگر این چند روز برفی را نتوانید سر کار بروید هیچ پس اندازی ندارید تا مخارج خانواده‌تان را بپردازید.

حال فرض کنید که شما فردی هستید که در یک خانه خوب که سیستم گرمایشی بسیار قوی و مجهزی دارد زندگی می‌کنید. صبح از خواب برمی‌خیزید و متوجه می‌شوید که حجم زیادی برف بر روی زمین نشسته است، و به دلیل سردی هوا، دمای سیستم گرمایش خانه‌ را بالاتر تنظیم می‌کنید و بر روی صندلی کنار پنجره خانه می‌نشینید و درحالی‌که یک فنجان چای داغ در دست دارید بارش برف را تماشا می‌کنید و در این فکر هستید که امروز به جای کار کردن ،با خانواده به تفریح بپردازید و از فرصت یک روز برفی نهایت لذت را ببرید.

مجدداً می‌پرسم. به نظر شما برف خوب است یا بد؟

قطعاً شما هم می‌دانید که پاسخ این سؤال بستگی به این دارد که شما چه کسی هستید و از چه میزان آمادگی برخوردارید.

در واقع شرایط کسب‌وکار در ایران نیز این‌چنین است. خوب و بد بودن آن برای هر فردی وابسته به این است آن فرد کیست و چقدر آمادگی نسبت به تغییرات بازار دارد.

اگر آماده باشد هر تغییری که در بازار رخ می‌دهد همانند یک فرصت برای او نمایان می‌شود اما اگر آماده نباشد کوچک‌ترین تغییر در بازار می‌تواند یک تهدید برای او باشد و او را آزار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد