چگونه محتوا عالی تولید کنیم و فروشمان را افزایش دهیم؟

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از کاربردی ترین ابزارهای افزایش فروش است. اگر محتوای عالی تولید کنید و به درستی آن را بازاریابی کنید قطعا می توانید فروش محصولات و خدمات خودتان را افزایش دهید. به دلیل اینکه محتوا شما را در جایگاه یک فرد متخصص قرار می دهد، و مردم به یک متخصص خیلی سریع تر از یک فروشنده اعتماد می کنند.

متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند چگونه یک محتوای عالی تولید کنند تا هم خودشان را در جایگاه متخصص قرار دهند و هم بتوانند میزان فروششان را افزایش دهند. به همین در این مقاله از سایت مدیرپولساز به راه حل های کاملا عملی در جهت تولید محتوا می پردازیم که با استفاده از آن می توانید محتواهای عالی تولید کنید و سپس به بازاریابی آن محتوا بپردازید:

تولید محتوا چیست؟

برای اینکه بتوانید به خوبی عملیات بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی را اجرا کنید نیاز است که ابتدا محتوای خوبی تولید کنید. تولید محتوا یعنی ارسال هر گونه پیام باهدفی خاص به مخاطب از طریق یک کانال و با فرمت مشخص، بنابراین کلمات پیام، هدف، مخاطب، و فرمت مواد اولیه تولید محتوا را تشکیل می‌دهند.

 

شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

فرض کنید که شما سرآشپز یک رستوران هستید و انواع مواد اولیه برای تهیه غذا در اختیار شما است با این حال آیا ترجیح می‌دهید که صد مدل غذا درست کنید که شاید یک نفر هم حاضر به خوردن آن نباشند یا اینکه با یک دستورالعمل عالی و مواد اولیه خوب یک مدل غذا درجه یک درست کنید که صد نفر حاضر باشند در صف منتظر بمانند تا آن غذا را بخورند؟

با توجه به اینکه شما در حال خواندن این مقاله هستید یعنی تصمیم دارید تا یک غذای فوق‌العاده را برای مخاطبان خودتان در فضای مجازی آماده کنید تا آن‌ها همیشه در آرزوی خوردن غذاهای شما باشند.

 

انتخاب مواد اولیه تولید محتوا

تصور کنید که می خواهیم محتوایی در زمینه کسب درآمد با موبایل تولید کنیم. همان طور که اشاره شد مواد اولیه ما برای تولید محتوا شامل پیام و هدف و مخاطب و فرمت هستند و با فرض اینکه می‌خواهیم یک محتوای عالی در پاسخ به این سؤال که چگونه با موبایل درآمد کسب کنید را تولید کنیم به ترتیب از مواد اولیه زیر استفاده می‌کنیم.

 

مشخص کردن پیام: در گام اول پیام محتوای خودم را پاسخ به سؤال (چگونه با موبایل درآمد کسب کنید؟) انتخاب می‌کنیم تا افراد بعد از دیدن محتوا دقیقا پاسخ این پرسش را پیدا کنند.

 

مشخص کردن هدف: در گام دوم هدف خود از تولید محتوا را اینگونه تعیین می کنیم که من یک فرد حرفه‌ای و متخصص هستم و شما هم می‌توانید از من چیزهای بیشتری یاد بگیرید. بنابراین سعی می‌کنیم در این مرحله اگر از ابزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنیم آن‌ها را در فیلم نشان دهیم یا اگر از محتوای متنی استفاده می‌کنیم در قالب یک داستان این هدف را محقق کنیم.

 

مشخص کردن مخاطب: در گام سوم مخاطبین این محتوا را افرادی که دنبال شغل دوم و افزایش درآمد هستند در نظر می‌گیرم و سعی می‌کنیم بیشتر توضیحات در زمینه کمک به افزایش درآمد این افراد با استفاده از موبایل باشد.

 

مشخص کردن فرمت: منظور از فرمت این است که محتوا را به چه صورت یعنی ویدیو یا صوت یا متن منتشر کنیم؟ از آنجایی که برخی افراد تمایل به دیدن ویدیو دارند و برخی فقط عاشق خواندن متن هستند و برخی به شنیدن صوت یا دیدن عکس علاقه‌مند هستند در این مرحله باید تعیین کنیم که محتوای خودمان را با چه فرمتی  تولید کنیم تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

 

تمرین: همین الان متناسب با محصولی که می‌فروشید یک نمونه از مواد اولیه را برای تولید محتوا انتخاب کنید.

 

سه گام اصلی تولید محتوا

بعد انتخاب مواد اولیه خودتان باید کار تولید محتوا را شروع کنید بنابراین با استفاده از سه گام زیر می‌توانید فرآیند تولید محتوا را شروع کنید.

1-انتخاب استراتژی

2-چه محتوایی باید تولید کنید؟

3-چطوری محتوا تولید کنید؟

 

انتخاب استراتژی

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی بدون داشتن استراتژی کاری بیهوده است. بنابراین باید استراتژی خودمان را از اول انتخاب کنیم. آقای مایکل پورتر در تعریف کلمه استراتژی می‌گوید استراتژی یعنی کاری که  دیگران انجام می‌دهند را شما متناسب با منابع و امکاناتی که دارید به شکل بهتری انجام دهید.

همان طور که می‌دانید فروش یک موضوع بسیار رقابتی است و اکثر فروشندگان در هر صنفی می‌خواهند مشتری‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند بنابراین هرچقدر شما از استراتژی‌های بهتر و قوی تری استفاده کنید به همان میزان می‌توانید نتایج بهتری را نصبت به رقبا در حوزه فروش به  دست بیاورید.

به صورت کلی سه مدل استراتژی برای تولید و بازاریابی محتوا وجود دارد که حرف اول این جملات را در کنار هم گذاشته‌ام و فرمول جنت را ایجاد کرده‌ام که عبارت‌اند از:

1-جذب عضو

2-نگه‌داری عضو در کنار علاقه‌مندان

3-تبدیل علاقه‌مند به خریدار

 

1.استراتژی جذب عضو: همه‌ی کسب‌وکارها از استراتژی جذب عضو برای افزایش درآمد خودشان استفاده می‌کنند به عنوان مثال حتی یک رستوران زمانی که به ساعات ناهار یا شام نزدیک می‌شود با پراکنده کردن عطر غذا در محیط اطراف رستوران تلاش می‌کند تا سایر افراد را به سمت رستوران جذب کند بنابراین شما هم با استفاده از این استراتژی باید هر روز مشتری‌های زیادی را به سمت خودتان جذب کنید و اگر تازه‌کار خودتان را شروع کردید حتماً پیشنهاد می‌کنم که 80 درصد از وقت خودتان را بر روی تولید محتوای جذب صرف کنید.

 

در واقع محتوایی که با این استراتژی تولید می‌کنید باید داری ویژگی‌های زیر باشد:

 

ویژگی اول:

دیده شدن توسط غریبه‌ها: یعنی محتوا تولیدشده به حدی جذاب باشد که توسط مخاطبین شما برای دیگران ارسال شود تا افراد غریبه‌ای که هیچ شناختی نسبت به شما ندارند نیز با شما و کسب‌وکارتان آشنا شوند.

 

ویژگی دوم:

-ایجاد کنجکاوی: یعنی اگر فردی برای اولین بار محتوای شما را دید ترغیب شود تا اطلاعات بیشتری راجبه کسب‌وکار شما به دست بیاورد.

 

2.استراتژی نگهداری عضو: در این مرحله باید محتواهایی را تولید کنید که مخاطبان را سرگرم کند. یعنی علاوه بر اعتمادسازی به مرور باعث افزایش میزان علاقه و ایجاد نیاز در آن‌ها شود تا بتوانید محصولات خودتان را به آن‌ها بفروشید.

 

در مثال رستوران خیلی از صاحبان رستوران در تایم سرو غذا کنسرت‌های زنده‌ای را اجرا می‌کنند یا توسط یک نوازنده یک موسیقی را اجرا می‌کنند یا توسط یک ال سی دی فیلمی را از حضور افراد مشهور در رستوران خودشان نمایش می‌دهند تا مشتری از زمان نشستن در رستوران تا زمانی که غذا آماده شود هم سرگرم شود و هم میزان علاقه و اعتماد او برای مراجعه مجدد به رستوران افزایش پیدا کند.

 

بنابراین شما هم به عنوان یک فروشنده و کسی که می‌خواهد در فضای مجازی از استراتژی نوع دوم استفاده کند باید محتواهایی را تولید کند که هم سرگرم کننده باشد و هم علاقه و اعتماد در افراد ایجاد کند.

 

3.استراتژی تبدیل علاقه‌مند به خریدار:در این مرحله باید پیشنهاد‌های جذابی ارائه دهید تا افراد از شما خرید کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. درواقع باید با ارائه پیشنهاد‌ها خوب افراد را در این مرحله وسوسه به خرید کنید.

 

بیشتر از کدام استراتژی استفاده کنیم؟

شما در هر شرایطی باید 80 درصد از وقت خودتان را صرف یک استراتژی کنید و مابقی زمان خودتان را به دو استراتژی دیگر بپردازید. به عنوان مثال اگر شما تازه کسب‌وکار خودتان را در فضای مجازی شروع کرده‌اید در گام‌های اول بهتر است فقط از استراتژی جذب عضو استفاده کنید و سپس کمی که شناخته‌تر شدید و افراد بیشتری با شما آشنا شدند باید از سایر استراتژی‌های دیگر بیشتر استفاده کنید.

 

تمرین:

1-محتوا خودتان را بررسی کنید تا از بین محتواهایی که قبلاً تولید کردید ببینید بیشتر کدام یک از این استراتژی‌ها را پوشش داده است؟ جذب عضو- نگهداری عضو- تبدیل علاقمند به خریدار

 

2-همین الان متناسب با محصول یا خدمتی که می‌فروشید یک استراتژی را برای تولید محتواها انتخاب کنید.

 

بنابراین برای تولید محتوا باید مواد اولیه را آماده کنید و سپس استراتژی خودتان را مشخص کنید تا  بتوانید محتوای عالی را که منجر به افزایش فروش محصولات و خدمات شما می شود را تولید کنید.

 

در دوره رایگان رسیدن به درآمد میلیونی به صورت تخصصی در جلسات جداگانه انواع روش های تولید محتوا و بازاریابی محتوا را می آموزید. برای شرکت در دوره روی  تصویر زیر کلیک کنید.

رسیدن به درآمد میلیونی

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد