چگونه در 30 روز هوش مالی خود را افزایش دهیم?

چگونه در 30 روز هوش مالی خود را افزایش دهیم?

به گفته کارشناسان اقتصادی افزایش هوش مالی شاه راه ثروت است که در این برهه از زمان از نان شب نیز واجب تر است. زیرا قیمت اجناس  همواره در حال افزایش  و ارزش پول در حال کم شدن  است، بنابراین افرادی می توانند در این زمان پیروز تلاطم اقتصادی شوند که از هوش مالی بالایی برخوردار بوده و بدانند که چگونه ارزش پول های خودشان را حفظ کنند. در این مقاله به پنج نکته بسیار مهم اشاره شده که از طریق آن می توانید هوش مالی خودتان را در مدت سی روز افزایش دهید. آقای رابرت کیوساکی نویسنده مشهور و ابداع کننده هوش مالی این روش را افزایش هوش مالی به روش پدرپولدار نامیده است.

گام اول:برای افزایش هوش مالی باید متعهد شوید!

1-اولین گام برای افزایش هوش مالی این است که متعهد شوید. یک ضرب المثل ژاپنی می گوید پول روی درخت مقاومت و پافشاری رشد می‌کند، بنابراین شما هم باید متعهد شوید که در 30 روز آینده با پشتکار، کارهایی انجام دهید که باعث افزایش هوش مالی شما می شود و اولین گامی که باید در راستای افزایش هوش مالی خود بردارید پر کردن تعهد نامه زیر برای انجام تمرین ها در 30 روز آینده خواهد بود.

من…………………………….متعهد می شوم که تمامی تمرین های گفته شده در این مقاله را برای افزایش هوش مالی خودم به مدت 30 روز با لذت و خوشی انجام دهم.

 

 

افزایش هوش مالی

گام دوم:تمام بخش های هوش مالی را افزایش دهید!

 2-دومین گام برای افزایش هوش مالی این است که بدانید هوش مالی شما از پنج ستون تشکیل شده  که عبارتند از:

1-هوش مالی اهرم کردن پول

2- هوش مالی محافظت از پول

 3-هوش مالی اطلاعات

 4-هوش مالی بودجه بندی پول

 5-هوش مالی کسب درآمد.

ادموند بورک نویسنده و سخنور معروف ایرلندی می گوید:اگر بتوانیم بر ثروت‌مان تسلط داشته باشیم، ثروتمند و آزاد خواهیم بود و اگر ثروت بر ما تسلط داشته باشد، به راستی فقیر هستیم. و ما برای اینکه بتوانیم بر ثروت مان تسلط داشته باشیم حتما باید به صورت هم زمان بر روی تقویت این پنج هوش تلاش کنیم. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر درآمد بالایی داشته باشند می توانند ثروتمند شده و به بالاترین قله های موفقیت مالی دست یابند این درحالی است که اگر آنها هوش مالی بودجه بندی و هوش مالی محافظت از پول را نداشته باشند به راحتی پول های خود را از دست می دهند.

گام سوم:پول هایتان را دسته بندی کنید!

3-هوش مالی محافظت از پول خیلی مهم است. در گام سوم شما باید بیاموزید که کنترل پول‌تان را در دست بگیرید وگرنه کمبود پول برای همیشه شما را کنترل خواهد کرد. اگر یادتان باشد در مقاله های قبلی در سایت مدیرپولساز به مدیریت پول و تاثیر آن بر افزایش هوش مالی و استفاده از فرمول ضابت برای بودجه بندی پول هایتان اشاره کرده بودم. اما در این گام مجددا تاکید می کنم، حتما از فرمول (ضابت)، فرمولی فوق العاده ای که به شما کمک می کند برای رسیدن به استقلال مالی  چگونه پول هایتان را دسته بندی و خرج کنید استفاده کنید. و نهایت تلاش خود را به کار برید تا به آن متعهد بمانید. بنابراین طی سی روز آینده سعی کنید تمام درآمدهای خود را براساس فرمول ضابت دسته بندی کرده وسپس هر پولی که خرج می کنید را از دسته بندی گفته شده کم کنید. با استفاده از این فرمول می توانید به صورت اصولی هوش مالی محافظت از پول را در خودتان تقویت کنید.

 

افزایش هوش مالی مدیریت پول
بودجه-بندی-و-مدیریت-پول

گام چهارم: تفاوت دارایی و بدهی را بدانید!

4-نکته مهم دیگر برای افزایش هوش مالی این است که به درستی فرق دارایی و بدهی را بدانید و بتوانید بدهی خوب را از بدهی بد تشخیص دهید. در کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید اثر رابرت کیوساکی نوشته شده است که درک این کلمات به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری های اقتصادی خود بیشتر به سمت بدهی های خوب و خرید دارایی هایی مانند خانه و زمین رفته و از رفتن به سمت بدهی های بد مانند خرید ماشین و خرید لوازم منزل و هدر دادن سرمایه خود دوری کنید. شما برای اینکه این اصطلاحات را به خوبی بیاموزید باید طی سی روز آینده 25 موردی که طی پنچ سال گذشته بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اید از قبیل خانه، ماشین، خرید طلا، سهام، لوازم منزل و غیره را بنویسید و با جستجو در اینترنت و مطالعه کتاب بررسی کنید که آنها جزو دارایی ها محسوب می شدند یا بدهی ها؟ سپس تلاش کنید که در آینده پول های خودتان تا جایی که می توانید صرف خرید دارایی کنید. این یکی از تکنیکهای عالی است که تاثیر فوق العاده ای روی زندگی مالی شما خواهد داشت.

گام پنجم: دایره لغات مالی خود را افزایش دهید!

5-آخرین مورد که می تواند تاثیر بالایی در افزایش هوش مالی شما داشته باشد میزان کلمات مالی است که در دایره لغات شما وجود دارد. در واقع میزان این دایره لغات مالی رابطه ی مستقیمی با موفقیت شما دارد. بنابراین تلاش کنید که طی سی روز آینده مطالب اقتصادی زیادی بخوانید. برای اینکه از این کار بتوانید نتیجه بهتری بگیرید پیشنهاد می کنم که حتما یک دفتر خوب تهیه کنید و سپس سراغ روزنامه ها و مجلات خوبی از قبیل دنیای اقتصاد و تجارت فردا بروید و با مطالعه آنها کلمات تازه ای راکه معنی آنها را نمی دانید در دفتر خود بنویسید و سعی کنید در این اینترنت کمی راجبه فلسفه آن کلمه تحقیق کنید. با انجام این کار به مرور متوجه خواهید شد که شما اصطلاحاتی را آموخته اید که کمک بسیار زیادی به افزایش دانش مالی شما کرده است. و به مرور تبدیل به فردی خواهید شد که فرصت های ناب کسب سود را با تحلیل ها خوب از خبر های اقتصادی بدست می آورد.

اگر می خواهید به سرعت هوش مالی خودتان را افزایش دهید پیشنهاد می کنم تقویت هوش مالی را تهیه نمایید، درواقع شما به تهیه این محصول یاد می‌گیرید که چگونه با پول‌هایتان بازی کنید و سرمایه‌گذاری‌های موفقی انجام دهید تا سود کنید و همچنین شما با یک ابزار شگفت‌انگیز برای افزایش شم اقتصادی و تقویت هوش مالی آشنا می‌شوید تا هرچه سریع تر پول‌هایتان را به گردش انداخته و قله‌های ثروت را به آسانی فتح کنید! پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر راجبه این محصول شگفت انگیز همین الان روی عکس زیر کلیک کنید.

تقویت هوش مالی

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد