آیا ویژگی شخصیتی لازم برای کار آفرینی را دارید؟

ویژگی کارآفرین

آیا شایستگی لازم برای کارآفرینی را دارید؟ آیا فکر می‌کنید می‌توانید از پس چالش‌هایی که پیش روی کارآفرینان قرار دارد، بربیایید؟ گاهی اوقات مردم کسب و کاری راه‌اندازی می‌کنند ولی از این موضوع خبر ندارند که آن‌ها مجموعه مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را ندارند. برخی از آن‌ها خیلی مغرور، تنبل یا محتاط هستند و نمی‌توانند نقش چندجانبه کارآفرینی را بر عهده بگیرند. همین موضوع باعث می‌شود که کسب و کارشان به گل بنشیند. اگر قبل از راه‌اندازی کسب و کارتان از سبک کارآفرینی خود باخبر باشید، می‌توانید مشخص کنید که آیا آماده شروع کسب‌وکار مورد نظرتان هستید یا خیر.

۱- شما یک فرد خلاق هستید.

آیا از آزمایش کردن ایده‌های جدید خوشتان می‌آید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس احتمالاًش ما روحیه‌ای خلاق دارید که از ایده‌های بدیع و نوآورانه لذت می‌برید. این نوع کارآفرین معمولاً ذهنی بازدارد که در نهایت منجر به خلق یا اختراع محصولات تاریخی و متحول کننده خواهد شد؛ استیو جابز یکی از همین نوع کارآفرینان است که روش استفاده از رایانه را با استفاده از تفکر خارج از چارچوبش برای همیشه تغییر داد.

 

۲- شما فردی ریسک‌پذیر هستید.

این نوع کارآفرین از اتخاذ تصمیمات بزرگ یا عجیب و غریب در کسب و کارش هراسی ندارد. آن‌ها برای به چالش کشیدن روش‌شناسی یا استراتژی های خود و برای پیشرفت شخصی‌شان ریسک‌هایی می‌پذیرند. آن‌ها با ذهنیت جسور خود می‌توانند با موفقیت کسب و کارشان را ارتقا دهند و پیشتاز باقی بمانند. اگر توانایی خوبی در رویارویی با مشکلات دارید، احتمالاً در این دسته قرار می‌گیرید.

 

۳- شما فقط دلتان می‌خواهد کارآفرین باشید.

با ناامیدی به انتظار روزی نشسته‌اید که ایده‌ای در ذهنتان جرقه بزند و به یک کارآفرین تبدیل شوید؛ اما می‌دانید که توانایی و مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را ندارید. در رویاهایتان روزی را می‌بینید که به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار هستید، اما در عالم واقعیت هیچ کاری برای شروع این ماجراجویی نمی‌کنید. هرروز داستان موفقیت کارآفرینان بزرگ را می‌خوانید و فیلم‌های مصاحبه با آن‌ها را می‌بینید و خودتان را جای آن‌ها فرض می‌کنید. اگر چنین شخصیتی دارید، دیگر وقت آن رسیده که از جا بلند شوید و کاری بکنید.

 

۴- شما خیلی کند عمل می‌کنید.

تصمیمتان برای شروع یک کسب‌وکار جدی است، اما می‌خواهید قبل از دست به کار شدن کاملاً آماده شوید. برایتان مهم است که همه چیز در جای خود قرار داشته باشد و می‌خواهید مطمئن باشید که این فرآیند طبق برنامه پیش می رود. بیشتر وقتتان را صرف برنامه‌ریزی و تحقیقات می‌کنید، و همیشه می‌خواهید مورد تأیید اطرافیانتان قرار بگیرید؛ اما تحقیقات مادام‌العمر شما و نظر اطرافیان باعث به تعویق افتادن برنامه‌هایتان خواهد شد و از کجا معلوم، شاید هیچ‌وقت نتوانید کسب‌وکار رویایی خود را راه‌اندازی کنید.

 

۵- شما ژست کارآفرینی را دوست دارید.

عده‌ای نیز وجود دارند که عاشق ظاهر دل فریب‌کار آفرینی هستند. آن‌ها حوصله فکر کردن و برنامه‌ریزی برای بخش‌های پردردسر ماجرا را ندارند و فقط می‌خواهند طعم رئیس خود بودن را بچشند. آن‌ها تصاویری ذهنی از دفترهای کاری پر زرق‌وبرق و جت‌های شخصی را در ذهن می‌پرورانند. اما هیچ کاری در راستای تبدیل رویاهایشان به واقعیت انجام نمی‌دهند.

 

۶-شما به دنبال موقعیت‌های خوب هستید.

 این نوع کارآفرینان همیشه به دنبال موقعیت‌های جدید شروع کسب‌وکار هستند. آن‌ها رویاپردازی نمی‌کنند، بلکه به دنبال موقعیت‌های واقعی ای هستند که کسب و کارشان را بسازند. همچنین آن‌ها رابطه‌اش آن را با افراد تأثیرگذار حفظ می‌کنند تا بتوانند از آن‌ها در موقع لزوم کمک بگیرند.

 

۷- شما فردی مقاوم هستید.

این نوع کارآفرین‌ها افرادی هستند که اراده‌ای قوی دارند و حتی در دشوارترین شرایط نیز هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند. آن‌ها حتی اگر از نظر مالی نیز به مشکل بربخورند، هیچ‌گاه آینده‌نگری‌شان را از دست نمی‌دهند و باز هم در راستای اهدافشان گام برمی‌دارند. آن‌ها با استفاده از اراده قوی و مقاومت زیادشان برای هر مشکلی راه‌حلی می‌یابند.

 

۸- شما به دیگران متکی هستید.

کارآفرینانی هستند که برای تبدیل رویای کارآفرینی‌شان به واقعیت، به دیگران اتکا می‌کنند. آن‌ها تا زمانی که شرکای کاری مناسبی را برای کسب و کارشان پیدا نکنند، تمایلی به شروع کسب‌وکار ندارند. به همین دلیل، آن‌ها اغلب آن قدر شروع کسب و کارشان را به تأخیر می‌اندازند که گاهی در نهایت آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

اسپرانزا دنیس / مترجم: شادی حسن‌پور

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد