شغل دوم درآمد اول، بهترین راه برای رسیدن به آزادی مالی

شغل دوم درآمد اول، بهترین راه برای رسیدن به آزادی مالی

 

امروزه بسیاری از افراد تمایل به کسب درآمد بیشتر دارند که متأسفانه از طریق حقوقی که از شغل خود دریافت می‌کنند این امکان برای آن ها وجود ندارد، افراد دیگری هستند که در جایی مشغول به کار بوده اما رشته‌ی تحصیلی آن‌ها با کاری که در حال حاضر انجام می دهند ارتباطی نداشته و آن‌ها از شغل و درآمد خود ناراضی هستند و تمایل به انجام کاری در ارتباط با رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه خود دارند و همچنین بعضی افراد با وجود داشتن شغل و درآمد بالا همیشه در آرزوی کار کردن در زمینه‌ی مورد علاقه خود می باشند. در واقع تمامی موارد بالا نیازهایی هستند که شغل دوم می‌تواند آن‌ها را برطرف کرد.

شغل دوم مزایای بسیاری دارد که هر فرد هوشمندی که دنبال موفقیت و ثروت باشد می‌تواند از آن به عنوان یک اهرم برای رشد خود در آینده استفاده کند. این شغل ها می‌توانند به منزله یک فرصت ارزشمند برای کشف استعداد و ثروتمند شدن هر فرد باشند. به گونه ای که  افراد به واسطه‌ی صرف کردن زمان برای آن ها می‌توانند به علاقه‌های قلبی خود بدون اینکه نگران کسب درآمد از آن باشند پرداخته و آموزش ببینند و تجربه کسب کنند.

از طرف دیگر گاهی افراد در هنگام مطرح کردن پیشنهاد شغل دوم برای رفاه بیشتر موضع گرفته و می‌گویند که زمان کافی به برای اجرایی کردن آن را ندارند و این سؤال برای آن‌ها پیش می‌آید که چگونه برخی از افراد دیگر شغل دومی را انتخاب کرده و به کسب درآمد از طریق آن می پردازند.

در جواب سؤال این افراد باید گفت که امروزه مشاغلی برای کسب درآمد وجود دارند که حتی نیاز به حضور فیزیکی و وقت گذاشتن جهت پول درآوردن از آن ها نیست. که در این کتاب به عنوان مشاغل غیرفعال به آن‌ها اشاره شده و با مطالعه آن قسمت و شناخت آن‌ها هر فردی با صرف کمترین زمان و گاهی بدون صرف زمان می‌تواند از آن‌ها به عنوان مشاغل دوم استفاده کند.

همچنین اگر همین افرادی که بهانه‌ی کمبود زمان را می‌آورند یک روز از کارهای اجرایی خود و نحوه استفاده از زمانشان یادداشت بردارند متوجه خواهند شد که زمان بسیاری را برای کارهای بیهوده تلف می‌کنند که می‌توانستند باکمی خلاقیت به راحتی از آن‌ها برای اجرایی کردن شغل دوم و کسب درآمد استفاده کنند.

بنابراین مهم‌ترین عامل که باعث می‌شود هر فردی سراغ شغل دوم برود داشتن انگیزه و پشتکار لازم برای کسب درآمد است، این انگیزه به او کمک می‌کند که بجای دیدن موانع بر روی فرصت‌ها تمرکز کرده و با صرف وقت و صبر کردن در این مسیر منبع درآمدی را برای خود ایجاد کند.

چند تجربه از شغل دوم:

فردی جوانی را می‌شناختم که در خط تولید یک شرکت صندلی‌سازی کار می‌کرد، و تنها دلیل او برای کار کردن  در آن شغل، نیاز داشتن به پول بود. درحالی‌که علاقه اصلی او مرتبط با کارهای گرافیکی و انجام خدمات کامپیوتری بود؛ بنابراین او بعد از چندین ماه کار کردن و حقوق گرفتن با بخشی از پس انداز خود یک لپ تاپ کوچک را خریداری کرد و هر روز به هنگام برگشت به منزل در مسیر خود به سراغ کسبه هایی که در کنار خیابان مغازه داشته رفته و با لپ تاپ خود به آن‌ها نمونه کارت‌های ویزیت و فاکتور و سربرگ را نشان می‌داده و مغازه‌دارها به دلیل اینکه دیگر مجبور نبوده هزینه ایاب‌وذهاب جهت سفارش این نوع از کارها را بپردازند و در ضمن از وقتشان بزنند از این طرح استقبال می‌کردند.

و این فرد جوان با گرفتن سفارش از آن‌ها با کمترین سود، در وقت اضافه خود در منزل کارها را انجام داده و در بازار به چاپ می‌رساند و در روزهای آتی به هنگام برگشت به خانه از محل کار سفارشات انجام‌شده را تحویل مشتری می‌داد.

فرد دیگری را می‌شناختم که کارمند شرکتی معتبر بود اما همیشه آرزوی این را داشت که مغازه‌ای را در تهران داشته باشد تا بتواند محصولات شهرستان خود را به مردم تهران معرفی کرده و به فروش برساند. اما متاسفانه نه بودجه خرید مغازه را داشت و نه زمانی برای سپری کردن در مغازه و فروش محصولات را. در نهایت او تصمیم گرفت که بدون داشتن هرگونه مغازه‌ای این رویای خود را محقق کند. در واقع او کارت ویزیتی را برای شغل دوم خود سفارش داد و محصولاتی از قبیل بادام و برنج و زیتون را که قصد فروش آن‌ها را داشت از شهرستان به تهران آورد و در انباری خانه خود انبار کرد. سپس از طریق بازاریابی مستقیم بین دوستان و همکاران و همسایگان شروع به اطلاع‌رسانی و فروش محصولات این‌چنینی توسط خود کرد. او می‌گفت اکنون به حدی میزان سفارش‌هایش بعد از چند سال زیاد شده که دیگر حقوق شغل کارمندی برای او صرف نمی‌کند که در اداره وقتش را بگذراند و اگر مغازه‌ای را اجاره کرده و به طور دائم به همین شغل مشغول شود چندین برابر حقوق کارمندی در سال می‌تواند پول به دست بیاورد.

فرد دیگری در خرید و فروش سهام بسیار متبحر بود و سودهای بسیاری را از این کار به دست آورده بود اما بعد از فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، کانال تلگرامی و وب‌سایتی برای خود راه‌اندازی کرد و به اصطلاح یک کارخانه تولید اطلاعات را راه‌اندازی نمود و با آموزش تکنیک‌های انتخاب سهام مناسب و سرمایه گزاری بر روی آن‌ها و همچنین مشاوره دادن به سایر افراد علاقه‌مند توانسته بود که درآمد بسیار بالای را در هرماه به دست بیاورد.

به طور کلی فرصت‌های بسیار زیادی هم برای کسب درآمد و همچنین آموزش دیدن و دنبال کردن علاقه خود از طریق کار کردن در یک شغل دوم وجود دارد که حیف است به راحتی از کنار آن بگذریم. در نهایت کافی است که کمی بهانه‌ها را کنار گذاشته و وقتی را برای پیگیری آن‌ها اختصاص دهیم، شاید در گام‌های ابتدایی کار دستاوردهای زیادی برای ما نداشته باشند اما دنبال کردن علاقه‌ها در طول تاریخ همیشه باعث به وجود آمدن شگفتی‌های بسیار زیادی در ایجاد ثروت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد