جدیدترین و راحت ترین روش سرمایه گذاری بر روی طلا

چگونه از طلا سود کنیم؟ -سرمایه گذاری بر روی صندوق های طلا

در حال حاضر در سراسر جهان یکی از محبوب ترین روش های کسب سود از طلا، صندوق های سرمایه گذاری طلاست که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این صندوق ها عمدتا به شکل قابل معامله در بورس اوراق بهادار هستند که حدود ۱۵ سال است که در دنیا رواج پیداکرده‌اند. و امروزه بزرگ‌ترین صندوق  ETF که بر روی طلا سرمایه گذاری می‌کنند است که از ذخایر طلای بسیار بزرگی در دنیا برخوردار است و در اصطلاح به آن SPDR می‌گویند، و در ایران هم مدتی است که این صندوق‌ها به وجود آمده‌اند که به آن‌ها صندوق‌ها ای‌اتی اف طلا می‌گویند که از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالای ایران هستند که گواهی سپرده طلا را خرید و فروش می‌کنند. در واقع مراحل آن همانند سهام است که شما به صورت آنلاین می‌توانید واحدهای طلا را از این صندوق خریداری کنید.

برای آگاهی بیشتر لازم است که بدانید گواهی سپرده صادرشده را گواهی سپرده طلا می‌گویند که در بورس بجای سکه فیزیکی مورد معامله قرار می‌گیرد و این صندوق‌ها در واقع کارشان به این صورت است که پول سرمایه‌گذارها را جذب کرده و این پول‌ها را بر روی گواهی‌های سپرده سرمایه‌گذاری می‌کنند. در واقع می‌شود گفت که این صندوق‌ها با کمک متخصصان اش پول‌های سرمایه‌گذاران را بر روی یک سری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند که معمولاً بازدهی بیشتری نسبت به طلا دارند.

 

سرمایه گذاری بر روی صندوق طلا
سرمایه گذاری بر روی صندوق طلا

از آنجایی که این صندوق ها از آینده بسیار درخشانی برخوردارند، من در کتاب چگونه مثل آب خوردن از طلا سود کنیم را پیشنهاد کردم که از شش روش بیان شده در آن کتاب روش آخر یعنی صندوق های طلا را جزو یکی از اصلی ترین اولویت های خود برای سرمایه گذاری قرار دهید و در ادامه برای شفافیت بیشتر در رابطه با این نوع سرمایه‌گذاری به هفت مورد خیلی مهم اشاره می‌کنم تا به طور کامل نسبت به مزیت های سرمایه گذاری در این صندوق آگاه شوید:

یکی از بهترین مزیت‌های این صندوق خرید و فروش بسیار ساده و راحت آن است. در واقع با توجه به بستر آنلاینی که این صندوق‌ها دارند این امکان را به شما می‌دهند که به راحتی واحدهای طلا را در داخل آن همانند سهام معامله کنید.

دومین مزیت این صندوق‌ها امنیت بالای آن‌ها است. شما اگر سکه فیزیکی را به عنوان سرمایه خریداری کنید ممکن است یک سری هزینه‌های نقدی و غیر نقدی نگهداری آن و از طرفی یک سری هزینه‌های معاملاتی برای شما ایجاد کند. برای مثال زمانی که شما می‌خواهید سکه خریداری کنید فروشنده سکه را با قیمتی بالاتر از آنچه در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده به شما می‌فروشد و زمانی که قصد فروش آن را دارید با قیمتی پایین تر خریداری می‌کند؛ اما صندوق‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به قیمت روز سرمایه‌گذاری کنید و با قیمت روز گواهی خود را بفروشید.

 

سومین مزیت سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در این است که سرمایه‌گذاری با مبالغ بسیار کم در این صندوق‌ها امکان پذیراست. به عنوان مثال شما حتی با مبلغ فقط ۱۰۰٬۰۰۰ تومان می‌توانید وارد این صندوق‌ها شوید و از این صندوق‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری خیلی خوب استفاده کنید.

 

چهارمین مزیت پوشش ریسک سرمایه‌گذاری است.

 

پنجمین مزیت با توجه به اینکه این صندوق‌ها زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادر است از اعتماد بسیار بالای برخوردارند و با توجه به شفافیت آن‌ها و ساز کار مشخص و استانداری که دارند معاملات در آن‌ها کاملاً معتبر است.

 

ششمین مزیت بازدهی بالای این صندوق‌ها است؛ زیرا دارایی این صندوق‌ها ترکیبی از ابزارهای اهرمی است که سرمایه‌گذاران متخصصی که در این صندوق‌ها حضور دارند دارایی‌های این صندوق را بر روی مواردی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بیش‌ترین بازدهی را دارد و این بازدهی بالا توسط سرمایه‌گذاران متخصص منجر به این می‌شود که واحدها افزایش قیمت پیدا کنند و سودی که افراد از این واحدها به دست می‌آورند بیش از خرید طلای فیزیکی است.

 

هفتمین مزیت این است می‌توان از واحدهای خریداری‌شده البته اگر اعتبار واحدهای شما زیاد باشد به عنوان وثیقه و یک سند معتبر جهت گرفتن وام استفاده کرد. 

ما در سایت مدیرپولساز کتابی را آماده کرده ایم که به شما آموزش می دهد تا گام  به گام مراحل سرمایه گذاری بر روی صندوق طلا را اجرا کنید. اگر علاقه مند به شروع سرمایه گذاری بر روی صندوق های طلا هستید، پیشنهاد می کنیم حتما کتاب ارزشمند زیر را تهیه کنید. روی عکس زیر کلیک کنید.

.

سرمایه گذاری روی طلا|چگونه مثل آب خوردن از طلا سود کنیم
سرمایه گذاری روی طلا|چگونه مثل آب خوردن از طلا سود کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

مینی دوره رایگان راز پولسازی از ایتا😍
وارد بشید!
close-image
به سایت خودت خوش اومدی
لطفا شماره موبایل یا ایمیل تون رو وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد